Prognoza cen paliw. Eksperci ocenili, czy możemy liczyć na przeceny
Jesteś kierowcą? W takim razie mamy dla ciebie ważną wiadomość. Zobacz, jakich cen paliwa możesz się spodziewać w przyszłym tygodniu.
Reklama.
Jesteś kierowcą? W takim razie mamy dla ciebie ważną wiadomość. Zobacz, jakich cen paliwa możesz się spodziewać w przyszłym tygodniu.
10 marca 2023 r. portal e-petrol opublikował prognozę dotyczącą cen paliw w przyszłym tygodniu. Jakich stawek możemy się spodziewać na pylonach? Niestety raczej nie możemy liczyć na przeceny. Zmiany nie będą dynamiczne.
W tygodniu od 13 do 19 marca 2023 r. ceny mogą wynieść:
Czytaj także: Ropa z Rosji przestała płynąć do Polski, bo... to Kreml nas odciął. Orlen: Jesteśmy na to gotowi
Olej napędowy jest teraz o 56 gr tańszy niż na początku lutego. Wtedy litr kosztował 7,65 zł, a teraz 7,09 zł. Może to być dobrą wróżbą na kolejny tydzień. W raporcie czytamy również, że wzrosła za to cena benzyny. Po tym, jak płaciliśmy 7,39 zł za litr Pb 98 oraz 6,71 zł za litr Pb 95 stawka poszła w górę o 2 gr. Wciąż jest to poziom podobny do tego sprzed miesiąca.
8 marca 2023 r. średnie ceny na stacjach paliw w Polsce wynosiły:
Na 10 marca 2023 r. ceny paliw w polskich rafineriach wynosiły średnio:
9 marca 2023 r. w Polsce pojawiła się pierwsza stacja węgierskiego koncernu MOL. Jak pisaliśmy w innym artykule w INNPoland, razem z nią "dostaliśmy" nową benzynę premium. Jest nią 100–oktanowa benzyna premium EVO plus. O planach względem polskiego rynku opowiedział podczas otwarcia stacji Richard Austen, prezes MOL-u Polska.
Ile kosztuje paliwo na stacji MOL? Ceny postanowili sprawdzić dziennikarze Wirtualnej Polski. 9 marca 2023 r. za EVO plus trzeba było zapłacić 7,98 zł za litr. Benzyna Pb 95 kosztowała 6,99 zł za litr, a olej napędowy miał stawkę 7,43 zł za litr. Wniosek? Ceny na MOL–u były zdecydowanie wyższe niż na pozostałych stacjach benzynowych w Polsce. Węgrzy pojawili się na polskim rynku dzięki fuzji Orlenu z Lotosem. Po sfinalizowaniu transakcji MOL przejął ponad 410 stacji benzynowych, które wcześniej działały pod szyldem marki Lotos.
Głównym rywalem węgierskiego przedsiębiorstwa są koncerny Orlen i BP. Dla porównania na koniec 2022 r. Orlen posiadał 1920 stacji benzynowych pod swoim szyldem (o 101 więcej niż rok wcześniej). W 2022 r. zysk netto Orlenu wyniósł 35,5 mld zł. To rekord w historii płockiego koncernu.
Richard Austen
prezes MOL Polska