Otwarta strona z awarią Facebooka.
Nie działa Messenger, Facebook i Instagram. Problemy w aplikacjach Mety Fot. Justin Sullivan/Getty AFP/East News
REKLAMA

W czerwcu byliśmy już świadkami podobnej awarii Messengera. Tym razem przenosi się ona również na inne platformy social media od Mety. Użytkownicy znowu skarżą się, że nie mogą wysyłać wiadomości.

Zachęcamy do subskrybowania nowego kanału INN:Poland na YouTube. Od teraz Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia" i "Po ludzku o ekonomii" możesz oglądać TUTAJ. A wkrótce jeszcze więcej świeżynek ze świata biznesu, finansów i technologii. Stay tuned!

Co się dzieje z Messengerem?

W serwisie downdetector.pl od godziny 12 pojawiło się ponad tysiąc doniesień o awarii. W anglojęzycznej wersji serwisu jest ich mniej, ponad 200. Problemy z aplikacją dotyczą głównie jej wersji na urządzenia mobilne, podobnie jak zeszłym razem w czerwcu. Objawy również wyglądają znajomo: są problemy z wysyłką zdjęć i tekstu.

logo
Liczba zgłoszeń rośnie od godziny 12. Fot. Downdetector

Poprzednim razem za awarię miała odpowiadać aktualizacja, a reinstalacja aplikacji pomagała. Chwilowo przyczyny są nieznane, Meta nie odniosła się do sytuacji. Na swoim telefonie żadnych usterek nie odczułem w działaniu apek od Mety, więc nie jest to problem uniwersalny.

Co się dzieje z Facebookiem i Instagramem?

Mniej zgłoszeń dotyczy tych aplikacji. Na downdetector.pl na Facebooka odnotowano do 141 raportów, na Instagramie do 211 i ich liczby zaczęły spadać. Zachodni użytkownicy zaś donoszą od rana problemy z Instagramem, do południa było ponad 300 zgłoszeń. Na Facebooka jest mniej, bo tylko 71 przypadków w szczytowym momencie.

Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

[AKTUALIZACJA]

W okolicach godziny 16 doniesienia o awarii zaczęły spadać.

Płatna pomoc na Facebooku

W przyszłości trzeba się przygotować, że za bezpośredni kontakt z serwisem firmy będziemy musieli opłacać abonament. Dotyczy to głównie problemów z kontem, np. jego kradzieżą.

Czytaj także:

Meta idzie śladami Twittera. Od lutego testowała funkcję abonamentu, który trafił w końcu i do nas. Usługa Meta Verified dla platform Facebook i Instagram zaczyna być wprowadzana w Polsce, wdrażanie jej potrwa kilka tygodni. Mowa oczywiście o usługach dodatkowych, a korzystanie z tych social mediów pozostanie darmowe. Na jakie koszty trzeba się przygotować i co oferuje program? Abonament kupiony w przeglądarce będzie kosztował 65 złotych miesięcznie i 80 złotych przy aplikacjach mobilnych w sklepach iOS i Android.