Chciałoby się powiedzieć, że urzędnicy z UOKiK również są niezadowoleni z polityki Netfliksa, ale jeśli tak, to jeszcze na oficjalną decyzję poczekamy. Do urzędu wpłynęły, póki co, dwie skargi, jak informuje portal wirtualnemedia.pl.
UOKiK ocenia teraz czy Netflix albo jego operatorzy w jakiś sposób swoją polityką naruszyli polskie przepisy.
Jeśli rzeczywiście takowe zostanie wykryte, może wszcząć postępowanie, które może zakończyć się nałożeniem kary do wysokości 10 proc. rocznych dochodów. Bądź wezwać firmę do zmiany polityki. Jakby nie patrzeć, potencjalnie pozytywnie dla konsumenta.
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK, powiedziała "Wirtualnym Mediom", że o działaniach administracyjnych wobec spółki Netflix urząd będzie informować na bieżąco.
Od czerwca Netflix ograniczył dostępność do serwisu do jednego gospodarstwa domowego, a dopłata za kolejnego użytkownika kosztuje 9,99 złotych miesięcznie. Przy czym możliwości dodania kolejnego konta są ograniczone, bo w pakiecie Podstawowym za 43 złote miesięcznie dodamy tylko jedną osobę, a w Premium za 60 złotych miesięcznie dwie.
Jeszcze w tym roku ceny i standardy mogą ulec zmianie, Netflix w wybranych krajach wprowadza swój nowy plan abonamentów. Z dobrych wieści? Już w pakiecie Podstawowym będzie można dodać osobę więcej i polepszy się jakość wideo. Niestety, w zamian wejdą reklamy i stracimy część zawartości. Plany nie są jeszcze potwierdzone w naszym kraju
Czytaj także: https://innpoland.pl/195653,netflix-wprowadza-w-zycie-plan-z-reklamami-oto-co-musisz-wiedziecPlan Netflix Basic with Ads zastąpił na zachodzie najtańszą ofertę serwisu, czyli dostępny u nas pakiet Podstawowy. Różni się, oczywiście, materiałami reklamowymi, wprowadzono też ograniczenie oglądania wybranych filmów i seriali. Może będzie się lepiej oglądać: rozdzielczość wzrośnie do 1080p, a jakość obrazu ma być w Full HD. Dostępny będzie też na dwa urządzenia.
Z analizy serwisu Techhive wynika, że na godzinę oglądania poświęcimy 4-5 minut na reklamy. Wyświetlać się będą na końcu i początku filmu, a czas trwania jednej ma wynieść w przedziale 15-30 sekund. Jest to zgodne ze standardem u konkurencji na zachodzie jak HBO Max i Peacock.
Netflix nie umieścił reklam w materiałach dla dzieci i nowych produkcjach z serii Netflix Originals.