INNPoland_avatar

Spotify podnosi ceny. Czy w Polsce też trzeba będzie płacić więcej za plan bez reklam?

Konrad Bagiński

24 lipca 2023, 19:29 · 3 minuty czytania
Po raz pierwszy od 12 lat Spotify podnosi ceny swoich abonamentów. Podwyżka nastąpi na kilkudziesięciu rynkach, m.in. w USA i wielu krajach europejskich. Czy Spotify podrożeje także w Polsce? Wygląda na to, że rodzimym melomanom na razie się upiekło.


Spotify podnosi ceny. Czy w Polsce też trzeba będzie płacić więcej za plan bez reklam?

Konrad Bagiński
24 lipca 2023, 19:29 • 1 minuta czytania
Po raz pierwszy od 12 lat Spotify podnosi ceny swoich abonamentów. Podwyżka nastąpi na kilkudziesięciu rynkach, m.in. w USA i wielu krajach europejskich. Czy Spotify podrożeje także w Polsce? Wygląda na to, że rodzimym melomanom na razie się upiekło.
Spotify podnosi ceny abonamentu. Photo Mix / Pixabay
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Spotify jest jednym z gigantów streamingu, który zdecydował się podnieść koszt miesięcznej subskrypcji. Podążył za podobnymi ruchami Netflixa, Paramount, Max i swoich konkurentów: Apple Music, Amazon Music i YouTube Music. To pierwszy raz, kiedy streamer podniósł koszt swojej subskrypcji premium (czyli bez reklam), odkąd pojawił się w Stanach Zjednoczonych. A było to w 2011 roku.


Gdzie drożeje Spotify?

Uspokajamy: na razie nie w Polsce. Subskrypcja drożeje w Stanach Zjednoczonych, gdzie teraz standardowy pakiet Premium kosztuje 10,99 dol. zamiast 9,99 dol. Zwiększono też cenę subskrypcji Duo z 12,99 dol. na 14,99 dol., Family z 15,99 dol. na 16,99 dol. oraz Student z 4,99 dol. na 5,99 dol.

Podobne podwyżki wprowadzono też na kilkudziesięciu innych rynkach (np. Meksyku czy Australii), w tym państwach europejskich. Spotify drożeje we Francji, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Estonii i Hiszpanii. Podwyżki są porównywalne z tymi, jakie dotknęły klientów ze Stanów Zjednoczonych.

O ewentualnych podwyżkach w Polsce nic nie wiadomo. Obecnie plan Premium dla użytkownika indywidualnego kosztuje w naszym kraju 19,99 zł, plan Duo wyceniono na 24,99 zł, plan Family wymaga płacenia 29,99 zł miesięcznie. Subskrypcja Spotify Premium Student kosztuje 9,99 zł. To ceny o wiele niższe, niż w USA i innych krajach.

"Pejzaż rynkowy ewoluował od czasu, gdy wystartowaliśmy… Te aktualizacje pomogą nam nadal dostarczać wartość fanom i artystom na naszej platformie" – napisali przedstawiciele Spotify we wpisie na firmowym blogu. Warto zauważyć, że nowe opłaty są obecnie takie same, jak w Apple Music i Amazon Music. Ten drugi jest tańszy dla klientów, którzy mają usługę Prime.

Firma informuje, że obecni użytkownicy premium zostaną powiadomieni o podwyżce pocztą e-mail i otrzymają kolejny miesięczny okres karencji, podczas którego będą mogli anulować subskrypcję z wyższą opłatą.

Będzie jeszcze droższe Spotify? Ile kosztuje w Polsce?

Spotify to popularny serwis muzyczny i nie tylko, ale pod pewnymi względami zostaje z tyłu za konkurencją. Amazon Music, Apple Music i Tidal oferują już usługę bezstratnej jakości dźwięku. Fani od dawna czekają, aż Hi-Fi pojawi się w usługach aplikacji. Ma się to w końcu zmienić i jak donosi Bloomberg, może zacząć się w Europie. Cena może być zawrotna.

Obecnie konto Spotify Premium w Polsce kosztuje 19,99 złotych, dwa pierwsze miesiące mamy za darmo. W ubiegłym roku serwis pytał użytkowników o opinie użytkowników na temat usług i propozycji przyszłych funkcji. Na liście pojawił się format Hi-Fi.

W tej chwili Spotify go nie oferuje, ale jak informują dziennikarze Bloomberga, może być częścią nowego pakietu Superpremium. Prace nad jego funkcjami mają być już zakończone, a całość wystartuje poza rynkiem USA pod koniec tego roku, więc także i u nas w kraju. Przeszkodą może być cena.

W ankiecie pojawia się kwota 20 dolarów miesięcznie, czyli ponad 80 złotych. Bloomberg sugeruje, że w pakiecie może znaleźć się rozszerzony dostęp do audiobooków. Te w tej chwili sprzedawane są indywidualnie i ograniczone regionalnie.

Jest prawdopodobne, że nowa subskrypcja będzie zawierać coś ponad jakość Hi-Fi. Chociażby ze względu na to, że ta u konkurencji jest albo darmowa (Amazon i Apple), albo tańsza (Tidal, za 39,99 złotych).