Wielogodzinny lot zakłócany przez krzyczące dzieci to często norma, z którą spotyka się wielu pasażerów. Niektórzy szczególnie tego nie znoszą, a ich potrzebom wchodzi naprzeciw turecki przewoźnik.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Linie Corendon Airlines wprowadzają jako pierwszą w Europie strefę dostępną tylko dla pasażerów od 16 roku życia. Idą za nowym trendem i kuszą pasażerów spragnionych wygodnego i cichego lotu. Taka przyjemność jednak swoje kosztuje.
Zachęcamy do subskrybowania nowego kanału INN:Poland na YouTube. Kliknij TUTAJ.
Jak działają w samolocie strefy bez dzieci
Usługa ma być dostępna od 3 listopada, więc polscy turyści nie nacieszą się nią pod koniec sezonu wakacyjnego. Usługa będzie dostępna chwilowo w Airbusie A350-900 na jednej trasie z Amsterdamu do Curaçao. Podróż zajmuje na niej 10 godzin.
Strefa dla dorosłych pasażerów znajduje się na przedzie samolotu i obejmuje 93 miejsca. Od reszty oddziela ją dźwiękoszczelna ściana i kurtyny. Dodatkowo dostępnych będzie 9 miejsc z dodatkową przestrzenią na nogi.
"Ta strefa w samolocie przeznaczona jest dla podróżujących bez dzieci i dla podróżujących służbowo, chcących pracować w cichym środowisku" - informuje turecki przewoźnik w informacji prasowej. Dodaje, że jest to też robione z myślą o samych dzieciach, aby te nie musiały przejmować się reakcjami rozdrażnionych dorosłych.
– Będą mogli oni [rodzice, dop. red.] cieszyć się podróżą, nie martwiąc się tym, że ich dzieci narobią hałasu – podkreśla Atilaya Uslu, założyciel Corendon. Zauważa, że z oferty mogą skorzystać właśnie zmęczeni rodzice, którzy chcą w czasie lotu odpocząć od swoich pociech.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Ile kosztuje strefa bez dzieci?
Wygoda nie jest tania. Za samą miejscówkę w strefie dopłacamy 45 euro (około 120 złotych) u przewoźnika. Miejsca z podwyższonym standardem XL to już cena większa o 100 euro (ponad 400 złotych).
Tureckie Corendon Airlines są pierwsze w Europie, ale nie na świecie. Podobne strefy wprowadziły już azjatyckie linie lotnicze AirAsia X i Scoot. Pierwszy przewoźnik nie pozwala do pewnych stref wchodzić osobom poniżej 10 roku życia, a drugi nałożył ograniczenie do 12 lat.
Jeśli to rozwiązanie sprawdzi się na trasie Amsterdam-Curaçao, zostanie wprowadzone na więcej połączeń u przewoźnika. Ankiety wykazują, że to niemal pewne.
Badania przeprowadzone na zlecenie "Newsweek" przez specjalistów z Redfield and Wilton Strategies wykazały, że spośród 1500 ankietowanych amerykanów, 60 proc. opowiedziała się za strefami tylko dla dorosłych w samolotach i pociągach. 14 proc. ankietowanych było niepewnych, a tylko 27 proc. nie zgodziło się z pomysłem.
Nowatorskie rozwiązania na lotniskach
Miłośnicy lotów mogą cieszyć się kolejnymi nowinkami w świecie lotnictwa, w tym w naszym kraju. Niektóre są jednak bardziej kuriozalne, niż inne. I tak możemy przyklasnąć np. specjalnym Paczkomatom na Lotnisku Chopina. Za to kosztownym kapsułom do spania już niekoniecznie. Dodatkowo umiejscowione są tak, że ciężko wyobrazić sobie komfortowy sen.
Czytaj także:
Na zdjęciu widzimy, że strefę "GoSleep" z kapsułami umieszczono zaraz przy poczekalni koło gate’ów autobusowych. Oddzielona jest jedynie paskiem barierki i jak możemy wyczytać z postu lotniska, same kapsuły mogą być niewystarczająco dźwiękoszczelne.
Komfortowy sen w nich ma zapewnić wygodny materac i 220 cm przestrzeni. Do naszej dyspozycji dostaniemy zatyczki do uszu oraz przepaskę na oczy. To miłe udogodnienia, ale ich obecność nie budzi zaufania do jakości samych kapsuł i snu na lotnisku. Do tego skorzystamy także z koca, poduszki i dostaniemy kapcie.