Za nami premiera widowiskowego Marvel’s Spider-Man 2, którą mogliśmy świętować w wyjątkowym miejscu. Po raz pierwszy w Europie otwarto takie miejsce dla społeczności graczy PlayStation, na których w przyszłości czekają kolejne wydarzenia.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Przy samym wejściu gablota ze starymi konsolami i kolekcjonerskimi przedmiotami, a w środku rzędy ogromnych ekranów i odpalone gry z pajęczakiem - tak powitało mnie PlayStation Brand Space.
Do 27 października trwają tam spotkania związane z premierą gry Marvel’s Spider-Man 2 i specjalnie dla czytelników INNPoland poznałem, na co fani mogą jeszcze czekać.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Od teraz Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia" i "Po ludzku o ekonomii" możesz oglądać TUTAJ.
Premiera gry Marvel’s Spider-Man 2
Byłem tam w sobotę 21 października, a oprócz superbohaterów gwiazdami spotkania w Warszawie byli Kuba Norek i Marlena Sójka. Wywiad z nimi możecie przeczytać w serwisie mamaDu.pl.
Do 27 października w PlayStation Brand Space trwają kolejne pokazy gry oraz towarzyszące im spotkania z różnymi influencerami. Pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie miejsca, wraz z formularzem do rejestracji.
Zagrać mogłem usiąść w bardzo wygodnych warunkach - kanapy, pufy, dostępne było nawet typowe gamingowe biurko. Technicznie jest to prawdziwy majstersztyk i wizualna uczta, gra się równie płynnie co w pierwszą część.
Z powodu ograniczonego czasu nie mogłem ograć całości i ocenić, czy rozwiązano bolączki poprzedniczki (jak nużące pod koniec aktywności poboczne). Jeśli cenicie sobie stronę wizualną, to macie właśnie grę, która wyciska wszystkie soki z PlayStation 5.
Miejsce dla fanów
Od samego grania przyjemniejsza były pogaduchy z innymi fanami (których pozdrawiam). Kolekcje padów pady, gadżetów z gier i starych konsol stanowiły świetne okazje do rozpoczynania wielu tematów. Jak to wygląda, możecie obejrzeć sami na zdjęciach.
PlayStation Brand Space zostało otwarte właśnie w tym celu. O historii i przyszłości tego miejsca rozmawiałem z jego menadżerką i senior PR w Sony Interactive Entertainment Polska, Moniką Paplińską.
Inspiracją do stworzenia Brand Space były potrzeby społeczności graczy. Miejsce jest praktycznie vis-a-vis biura warszawskiego biura Sony w tym samym wieżowcu. Kiedy pracownicy przeszli na pracę zdalną na skutek pandemii Covid-19, zwolniła się przestrzeń, którą postanowiono zagospodarować z myślą o fanach.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Prywatnie byłem bardzo zaskoczony, że cała inicjatywa pochodziła oddolnie od polskich pracowników, nim dostała błogosławieństwo od Sony. Jak potwierdziła mi Monika, nie ma drugiego takiego miejsca w Europie. Określiła to jako projekt pasji.
Na miejscu czekają cztery stanowiska do gry oraz strefa VR i strefa PC, dedykowana tytułom PlayStation wydanym na tę platformę. Gracze mogą nacieszyć oczy 65-calowymi telewizorami BRAVIA XR serii X90L oraz jednym 98-calowym z tej samej serii. Dostępny jest także monitor 4K Full Array LED Sony INZONE M9 oraz lodówka z chłodnymi napojami.
Co dzieje się w PlayStation Brand Space?
Tydzień związany ze Spider-Manem 2 jest jednocześnie testem dla całego Brand Space - jak sprawuje się formuła spotkań, ile osób pomieszczą w komfortowych warunkach i czego pragną fani. Pierwsze doświadczenia wpłyną na kolejne wydarzenia, które z czasem będą ogłaszane na oficjalnym kalendarzu na stronie Brand Space.
Co w międzyczasie? Monika zapewniła mnie, że przestrzeń będzie w użyciu - w Brand Space będą nagrywać streamy i rozmowy z kolejnymi gośćmi. Do 27 października mają odbyć się spotkania z influencerami ze świata sportu, jak Juras i Akop Szostak, a także internetowymi twórcami, m.in. Szczepanikovem, Zagrajnikiem i Dre$$code.
Działanie polskiego zespołu Sony Entertainment ma wychodzić także poza stolicę. W Krakowie np. zorganizowali grę terenową, a w planach są podobne wydarzenia.
Co czeka PlayStation Brand Space?
Jak będzie w przyszłości funkcjonować PlayStation Brand Space? Zespół postawił sprawę jasno - nie będzie to miejsce, które będzie można odwiedzić z ulicy. Jeśli popularność miejsca będzie dość duża, mogą pojawić się dni otwarte, ogłaszane odgórnie w kalendarzu. Senior PR podkreślała, że gracze są dla nich najważniejsi.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
– Nie wykluczamy otwarcia jej w wybranym czasie. Nie ma przeszkód ku temu… chcemy najpierw zobaczyć, jak wygląda to w kontrolowanych warunkach – powiedziała Monika Paplińska.
Docelowo mają być wydarzenia związane z różnymi premierami gier na konsolę czy dodatkowych akcesoriów, w tym VR, wraz z przygotowanym do tego stanowiskiem.
Warto zwrócić uwagę, że w zależności od prezentowanych gier, istotne będą ograniczenia wiekowe. Monika wspominała mi o planach wydarzeń dedykowanych dla najmłodszych i ich rodziców, ale na premierę Spider-Mana 2 nie miały wstępu osoby poniżej 16 roku życia. Oczywiście wiemy, że praktyka swoje, ale zespół musi surowo przestrzegać ograniczeń kategorii wiekowych.
Zespół zastanawia się nad opcją stworzenia konkursów, w których można wygrać dzień grania (otwarte w godzinach 12-17) ze znajomymi. Niewykluczone w przyszłości są także nocne wydarzenia z okazji pokazów jak np. PlayStation State of Play.
Czytaj także:
W tym roku razem w jego cieniu był gorzki posmak podwyższonych abonamentów w programach PS Plus, ale na osłodę Japończycy przygotowali nam pokaz oczekiwanych tytułów (w tym polski Ghostrunner 2) i kilka niespodzianek, jak zapowiedź edycji Roblox na konsole czy... nowe kolory dla PS5. Bardzo znaczące jest również, że wśród 11 pokazanych gier, tylko jeden tytuł zostaje wydany jednocześnie na starszą konsolę PS4.