Spotify podnosi w górę ceny subskrypcji, jak podaje, "pierwszy raz w historii". Dołącza tym samym do licznego grona serwisów, które w ubiegłym roku podniosły ceny za abonamenty.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
8 stycznia użytkownicy Spotify otrzymali wiadomość mailową z informacją o podwyżce cen za usługi abonamentowe. "Jest to pierwsza w historii aktualizacja ceny planu i jest ona konieczna, ponieważ wzrosły ponoszone przez nas koszty operacyjne" – podaje serwis.
Wzrost opłat będzie dotyczył wszystkich planów Premium, a nowe ceny zaczną obowiązywać obecnych klientów od kwietnia 2024 roku.
Nowe ceny na Spotify
O wzroście cen było wiadomo od lipca 2023 roku. Jak informowaliśmy na INNPoland, serwis podniósł wtedy ceny za usługi w wybranych krajach.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
"Cenimy sobie wszystkich użytkowników Premium, dlatego przesuwamy o dwa miesiące (do kwietnia) moment, od którego zaczniemy Ci naliczać [wyższą, dop red.] opłatę za subskrypcję" – napisało Spotify w wiadomości do klientów. Osoby chcące dopiero zapisać się do abonamentów Premium będą płacić już wyższe stawki, a obecni subskrybenci zapłacą je dopiero od kwietnia 2024 roku.
Pakiet dla studentów – do tej pory: 9,99 zł, nowa cena – 12,99 zł.
Pakiet indywidualny – do tej pory: 19,99 zł, nowa cena – 23,99 zł.
Pakiet dla dwóch osób – do tej pory 24,99 zł, nowa cena – 30,99 zł.
Pakiet Family – do tej pory: 29,99 zł, nowa cena – 37,99 zł.
Obecni abonenci muszą jeszcze zaakceptować nowy cennik. Mają na to czas do 31 marca 2024 roku. Jeśli nie wykonają tej czynności, ich subskrypcja zostanie anulowana, a konto przeniesione do bezpłatnej wersji Spotify z reklamami. Ci, którym nowy cennik się nie podoba, mogą liczyć na to, że platforma audio automatycznie nie przedłuży ich subskrypcji.
Zgodę można wyrazić za pośrednictwem otrzymanego maila o wzroście cen lub w wiadomości w aplikacji mobilnej, po jej otworzeniu. Alternatywnie (jeśli np. niechcący zamkniemy okno w apce) wykonamy to przez zakładkę "konto" dostępną z poziomu przeglądarki internetowej.
Musimy wejść w nasz profil i wybrać opcję "Zarządzaj swoim planem" w dziale "Subskrypcja". Opcja do akceptacji powinna pojawić się automatycznie, a jeśli jej nie ma, to zapewne masz ten krok za sobą. Spotify wysyła później maila z potwierdzeniem. Nie trzeba w nim nic klikać, przypomina tylko, że akceptujecie wzrost opłat od kwietnia 2024 roku.
Abonament Superpremium?
Nadal nie wiadomo, kiedy Spotify zrealizuje swój plan tzw. usług Superpremium. W 2022 roku po sieci krążyła ankieta, w której serwis pytał o opinie użytkowników na temat usług i propozycji przyszłych funkcji, które może do niej dodać. Na liście pojawił się format Hi-Fi. Wcześniejsze doniesienia podawały, że pod koniec 2023 roku ten format może zawitać na Zachodzie, lecz do tej pory pozostaje on nieobecny.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Według analizy kodu aplikacji przez użytkownika na Reddit oraz najnowszych doniesień branżowego informatora cena za nowy plan ma wynosić 19,99 dol. miesięcznie (ok 86 złotych).