INNPoland_avatar

Pod Biedronką będzie mniej miejsc do parkowania. Jest grupa, którą to jednak ucieszy

Konrad Bagiński

21 stycznia 2024, 16:21 · 2 minuty czytania
Biedronka idzie z wiatrem zmian. Niedługo mocno rozbuduje sieć ładowarek do aut elektrycznych na swoich parkingach. Ma być prosto, szybko i niedrogo. Będzie można przejechać Polskę elektrykiem wzdłuż i wszerz, korzystając tylko z ładowarek pod Biedronkami. Dzięki niej sieć szybkich ładowarek w Polsce powiększy się... trzykrotnie


Pod Biedronką będzie mniej miejsc do parkowania. Jest grupa, którą to jednak ucieszy

Konrad Bagiński
21 stycznia 2024, 16:21 • 1 minuta czytania
Biedronka idzie z wiatrem zmian. Niedługo mocno rozbuduje sieć ładowarek do aut elektrycznych na swoich parkingach. Ma być prosto, szybko i niedrogo. Będzie można przejechać Polskę elektrykiem wzdłuż i wszerz, korzystając tylko z ładowarek pod Biedronkami. Dzięki niej sieć szybkich ładowarek w Polsce powiększy się... trzykrotnie
Tak wyglądają stacje ładowania Powerdot mat. pras. Powerdot
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Ładowanie pojazdu elektrycznego w czasie zakupów w sklepie sieci Biedronka jest już możliwe w kilkudziesięciu miejscowościach na terenie Polski. Biedronka i Powerdot, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami rozkręcają system powszechnej dostępności do elektromobilności, dzięki której w czasie niezbędnych, codziennych zakupów można dodać potrzebnej mocy swojemu e-pojazdowi.


2024 rok Biedronka rozpoczyna z siecią stacji ładowania aut elektrycznych, które są już rozlokowane w ponad 50 miejscowościach na terenie kraju. Pojazdy, przy okazji zakupów w sklepie Biedronka, można naładować już w takich miejscowościach jak Dynów, Gubin i Jasień, ale również w Warszawie, Łodzi, Bydgoszczy i Lublinie.

Do końca br. ładowarki pojawią się ogółem w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci. Obecnie stoi ich już 214. Auta można naładować w 56 miejscach.

Reszta urządzeń oczekuje na wydanie niezbędnych dokumentów i pozwoleń, w tym 30 na audyt Urzędu Dozoru Technicznego, z którym inwestor, czyli Powerdot, blisko współpracuje.

Dzięki partnerstwu Biedronki i Powerdot, który odpowiada za instalację urządzeń, ich funkcjonowanie, w tym oprogramowanie i obsługę płatności, trzykrotnie powiększy się istniejąca w Polsce infrastruktura szybkiego ładowania pojazdów o mocy przekraczającej 100 kW.

Komfort klientów to hasło, które definiuje Biedronkę. Każde nasze przedsięwzięcie ma jeden istotny cel: obsługę klientów na najwyższym poziomie, tak w zakresie cen produktów, jak i dostępności sklepów, w tym istotnych dodatkowych usług, np. takich jak możliwość ładowania aut elektrycznych – mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka.

Naładujesz każde auto

Każda stacja przy wybranych sklepach sieci Biedronka dysponuje mocą 120 kW, co w praktyce oznacza możliwość szybkiego naładowania elektryka (z baterią o pojemności 50 kWh) w czasie ok. 20-30 minut. To akurat tyle czasu, ile potrzeba na zrobienie średniej wielkości zakupów w sklepie sieci Biedronka. Po takiej operacji możliwe będzie przejechanie przykładowym autem elektrycznym około 200 km.

Stacje posiadają trzy złącza: CCS, ChaDemo oraz Type 2. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy naładują nie tylko niemal każdego elektryka, ale również hybrydę typu plug-in. Korzystanie z urządzeń zlokalizowanych przy sklepach sieci Biedronka nie wymaga zakładania konta, używania aplikacji, ani opłacania abonamentu.

Możliwe są różne formy płatności: kartą bankową poprzez wbudowany terminal do kart płatniczych, kodem QR bez rejestracji, a także kartą RFiD w ramach roamingu (dzięki czemu obsłużeni zostaną również abonenci innych dostawców usługi ładowania).

Współpraca Powerdot i Biedronki to największe tego typu przedsięwzięcie w Europie, stworzone przez sieć handlową i operatora stacji ładowania aut elektrycznych.