Kasy samoobsługowe są wygodne, ale wiążą się z nimi problemy - złodzieje chętnie wykorzystują luki w ich zabezpieczeniach, a uczciwi konsumenci mogą utknąć z powodu usterek i braku osób do pomocy. Żabka ma propozycję projektu kas samoobsługowych, którymi pracownicy będą zarządzać zdalnie.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Na ogół rozliczanie zakupów przy kasie samoobsługowej jest szybsze i wygodniejsze, niż w tradycyjnej kasie. Wiążą się jednak z nimi wyzwania, jak plaga kradzieży, o której pisaliśmy na INNPoland. Serwis dlahandlu.pl informuje, że Żabka planuje poważne rozwiązanie na te problemy.
Jakie kasy samoobsługowe marzą się Żabce
Żabka chce wprowadzić zdalną obsługę kas samoobsługowych.Przykłady podobnego rozwiązania możemy zaobserwować w sklepach np. Lidl albo Carrefour, gdzie jeden pracownik może zarządzać kasami samoobsługowymi ze swojego stanowiska.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Jest to już wygodna forma zarządzania nimi, dzięki której zakupy przebiegają błyskawicznie, w ciągu kilku minut. Nie stoimy przy tym niezręcznie i wysłuchujemy w koło komunikatu "proszę poczekać na pomoc", nim zabiegany pracownik znajdzie chwilę, by oderwać się od normalnej kolejki klientów i nam pomóc.
Nie jest to nadal taka płynność, jaka marzy się Żabce. Zamiast osoby dedykowanej do zmiany przy obsłudze kas, chce mieć coś w rodzaju urządzenia albo aplikacji, która każdemu pracownikowi pozwoli wskoczyć do tej roli z dowolnego miejsca w sklepie.
"Celem biznesowym projektu jest optymalizacja procesów sklepowych i umożliwienia kasjerom podejmowanie operacyjnych zadań na sali sprzedaży, przy jednoczesnym braku konieczności oczekiwania na klienta w okolicach boksu kasowego, czy też każdorazowego podchodzenia do kasy w sytuacjach, gdy niezbędna jest jego akceptacja. Żeby to osiągnąć, kasjer musi posiadać przy sobie urządzenie, które będzie informować go o istotnych komunikatach, błędach i akcjach wykonywanych na kasie samoobsługowej oraz pozwoli użytkownikowi na ich zdalne akceptacje" – czytamy opis projektu na stronie dlahandlu.pl
Sieć Żabka poszukuje firmy, która zrealizuje jej wizję.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Problemy kas samoobsługowych
"Muszę się przyznać, że kiedyś byłem zwolennikiem kas samoobsługowych. Ale... mam już ich powoli dosyć" – zaczyna swój felieton nasz redaktor, Konrad Bagiński. W swoim tekście dzieli się swoimi doświadczeniami z zakupów i tłumaczy, dlaczego technologia, która miała wszystkim ułatwić życie, stała się zmorą.