Żabka zaczyna podbój rumuńskiego rynku. Pierwszy sklep Froo został otwarty na początku maja w Bukareszcie, a jak w ciągu najbliższych tygodni planowane są kolejne. Jest tylko kilka “ale”.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Niedawno słyszeliśmy o informacje na temat ekspansji Żabki w Rumunii. Pojawiły się na łamach lokalnego portalu revistaprogresiv.ro, który informował jako jeden z pierwszych o planach dotyczących działalności spółki pod marką Froo România Retail. Te sklepy są teraz testowane w Bukareszcie, dla ograniczonej grupy klientów.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Sklepy Froo w Rumunii
Znajome logo, żartobliwie znane jako "podbijające" Polskę (ok. 16 mln osób mieszka ledwo 500 m od najbliższej Żabki) znajdziemy teraz także w stolicy Rumunii… choć jeszcze nie całkowicie.
"W związku z naszą ekspansją na rynku rumuńskim rozpoczęliśmy etap przygotowań do otwarcia sklepów pod marką Froo. Pierwszym krokiem jest otwarcie kilku lokalizacji do testów, z czego jedna działa już od początku maja w Bukareszcie" – czytamy informację od przedstawicieli firmy na portalu Economica.net.
Sklep otwarto w formule "friends&family". Co to znaczy? Jego oferta jest udostępniona wyłącznie dla grupy testowych klientów. Sprawdzą oni, jakie są oczekiwania konsumentów na lokalnym rynku. Froo România Retail informuje, że sukces testów będzie miał wpływ na rozwój sieci w Rumunii.
W Polsce Żabka zaczynała pierwszym sklepem we Swarzędziu pod Poznaniem, ponad 25 lat temu.
Na portalu Economica.net pojawiły się zdjęcia. Grupa Żabki podpisała umowy najmu pięciu lokali, które przechodzą jeszcze remont. Jeden z nich ma około 200 mkw. W planach Grupy Żabka jest docelowo 200 sklepów działających na rynku rumuńskim, obecnych na obszarach miejskich. Oparte będą na modelu sklepu convenience, a więc niemal identyczne jak rodzime placówki handlowe. Czyli zaoferują asortyment, na który składają się artykuły spożywcze i gospodarcze, dostosowane do preferencji mieszkańców Rumunii.
Żabka zarejestrowała w urzędzie patentowym znak Froo i Froo Cafe, pod którymi będzie rozpoznawalna szerzej za granicą. Spółka Żabka International ma z kolei za zadanie wspierać operacyjnie podmioty Grupy Żabka na rynkach zagranicznych. Jej powstanie ma wpłynąć na w rozwój globalny oraz potrzebę dostosowania struktury organizacyjnej do specyfiki działania na nowych terytoriach.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Problemy Żabki w Polsce
Żabka w Polsce jest właścicielem ponad 10 tys. sklepów. Ich popularność przekłada się niestety na przykre zjawisko - stają się łatwym celem złodziei. W sieci pojawia się coraz więcej zdjęć, która zamieszczają franczyzobiorcy ze swoich sklepów. Można na nich dostrzec wiele obostrzeń, które nakładane są na klientów.
Co więcej, wiele z tych przestępstw jest popełnianych przez nieletnich, co dodatkowo utrudnia walkę z kradzieżami.
Najnowsze dane Komendy Głównej Policji malują ponury obraz sytuacji. Tylko w 2022 roku odnotowano 32 tysiące kradzieży sklepowych, co oznacza wzrost o niemal 1/3 w porównaniu z rokiem poprzednim.