Ostateczna decyzja o rozpoczęciu działalności w Rumunii jest naturalną konsekwencją ubiegłorocznej inwestycji w udziały dystrybutorów lokalnych produktów FMCG do sklepów w Rumunii - DRIM Daniel Distributie.
Żabka kontynuuje swoją ekspansję na nowy rynek, podejmując kolejne strategiczne kroki w Rumunii. Jednym z istotnych etapów tego procesu było zarejestrowanie spółki Froo Romania Retail S.R.L. na terenie Rumunii.
Jak podaje branżowy portal dlahandlu.pl znaki towarowe, które zarejestrowano w Rumunii całkiem niedawno, są niemal identyczne do tych, które znamy z naszych polskich "Żabek".
Żabka powołała do życia spółkę-córkę o nazwie Żabka International. Nową jednostką będzie kierować Anna Grabowska, której doświadczenie i kompetencje w zakresie międzynarodowej ekspansji będą kluczowe dla sukcesu przedsięwzięcia.
Spółka Żabka International ma za zadanie wspierać operacyjnie podmioty Grupy Żabka na rynkach zagranicznych. Jej powstanie ma wpłynąć na w rozwój globalny oraz potrzebę dostosowania struktury organizacyjnej do specyfiki działania na nowych terytoriach.
Planowane działania Żabki na rynku rumuńskim wzbudzają coraz większe zainteresowanie, zarówno wśród branżowych serwisów informacyjnych, jak i lokalnych portali. Informacje na temat ekspansji Żabki w Rumunii pojawiły się na łamach lokalnego portalu revistaprogresiv.ro, który informował jako jeden z pierwszych o planach dotyczących działalności spółki pod marką Froo Romania Retail.
Zgodnie z relacjami serwisu wiadomoscihandlowe.pl, projektem Froo Romania Retail kieruje Radu Trandafir, współwłaściciel i dyrektor generalny DRIM Daniel Distribute. To istotne, gdyż DRIM Daniel Distribute zostało przejęte przez Żabkę w grudniu 2023 roku.
Fakt, że osoba związana z wcześniejszym właścicielem teraz pokieruje projektem Froo Romania Retail, ma zagwarantować ciągłość działań i strategii prowadzonych na rumuńskim rynku przez Żabkę.
Według lokalnej prasy "Żabka" planuje uruchomienie aż 200 sklepów pod marką Froo jeszcze w 2024 roku.
Pierwsze sklepy Froo mają się pojawić w miastach, a ich koncepcja będzie oparta na modelu sklepu convenience. Oznacza to, że będą do złudzenia przypominały rodzime placówki handlowe oferujące bardzo podobny asortyment, na który składają się artykuły spożywcze i gospodarcze znajdujące się na standardowych litach zakupów mieszkańców Rumuni.