Opublikowano badania na temat nawyków zakupowych online w Polsce. Analizy ekspertów pozwoliły uzyskać interesujące wnioski. Dowiedzieliśmy się, jak Polacy kupują przez internet.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Co roku branża e-commerce przeprowadza badania dotyczące zachowania Polaków w internecie. Opublikowane informacje pozwalają wyciągnąć prosty wniosek. Coraz więcej z nas zaspokaja swoje potrzeby online, a internet jest w niemal każdym polskim domu.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Od teraz Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Z aktualnych raportów GUS dostęp do internetu, tak samo, jak w ubiegłorocznych badaniach, dotyczy 93,3% gospodarstw domowych. W jaki sposób możliwość robienia zakupów online jest wykorzystywana przez Polaków?
Kto wydaje najwięcej pieniędzy online – mężczyźni, czy kobiety?
Samseo.pl zbadało nawyki zakupowe Polaków. W swoim raporcie odnotowało, że aż 75,8% z nich dokonuje zakupów w internecie przynajmniej kilka razy w miesiącu. Te dane uzyskały szerszy kontekst po informacjach ujawnionych w kolejnych raportach. Badania pokazały, że mężczyźni (65,9%) są w stanie wydać na jeden produkt więcej niż 3000 zł w porównaniu z kobietami (48,4%).
Wyniki portalu wykazały także, że 30-latkowie najbardziej zmienili swoje nawyki w związku z inflacją. Tylko 8,7% z nich zachowało sposób zamawiania produktów online. Stwierdzono również, że grupą kupującą online najczęściej są użytkownicy w wieku od 30 do 39 lat. Osoby z tego przedziału wiekowego dokonują zakupów nawet kilka razy w tygodniu.
Jakie kryteria decydują o tym, co kupują Polacy?
Samoseo.pl przebadało również to, na co Polacy najbardziej zwracają uwagę, zanim dokonają transakcji online. Ważna jest dla nich opinia innych kupujących w internecie. Jej znaczenie podkreśliło aż 90,2% ankietowanych. Natomiast dla ponad 53% przebadanych cena jest głównym kryterium wyboru.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Jakie produkty są najczęściej zamawiane przez Polaków?
Specjaliści z samoseo.pl wykryli, że Polacy najczęściej kupują produkty z segmentu RTV/AGD – 13,8% badanych wskazało, że to właśnie elektronika jest wybierana przez nich najchętniej. Dalsze pozycje w zestawieniu najpopularniejszych wyborów znajdują się artykuły dziecięce (5,1%) oraz produkty dla zwierząt (5%).
Interesujące są też wyniki dotyczące tego, w jakich rejonach Polski wydaje się najwięcej online, korzystając z internetu na wsi i w mieście. Można się tego dowiedzieć z raportu GUS z 2023 roku. W pierwszym przypadku najwyższy procent zamówień odnotowano w makroregionie południowym. Natomiast w drugim w makroregionie mazowieckim.