Na prezenty na Dzień Ojca płacimy mniej niż na Dzień Matki. Wskazują na to porównania wydatków GfK. Nie oznacza to jednak, że branża e-commerce nie odnotowuje większych zysków i ruchu w sklepach z tej okazji. Interesujące dane związane ze świętem publikują analitycy. Zdziwienie może budzić fakt, jak mało czasu Polacy poświęcają na szukanie prezentów dla ojców i ile na nie wydają.
Dzień Ojca generuje mniejsze dochody niż Dzień Matki, ale branża e-commerce i tak notuje wysokie zyski przy tej okazji. Na analizę i portret statystyczny tego zjawiska zdecydowało się Growth from Knowledge. GFK wskazało, że około 3 proc. klientów wydaje z okazji Dnia Ojca ponad 200 złotych (dla porównania ten wskaźnik w badaniu GfK w Dniu Matki wyniósł 16 proc.).
Znacznie większa część respondentów, bo 80 proc. ma zamiar wydać do 100 zł na ten cel, a 38 proc. pomiędzy 50 a 30 złotych. Na łamach edrone.me można przeczytać, że co piąty kupujący według badania GfK wyda do 30 zł na prezent.
Ciekawą informacją jest również, to kiedy Polacy zaczynają poszukiwać upominków. Można to sprawdzić, decydując się na sprawdzenie wyników w Google Trends. Hasło "Prezent na dzień ojca" zaczęło zdobywać popularność już na początku czerwca. Najwięcej osób interesowało się tym 18 czerwca. Już dzień później w Google Trends zanotowano mocny spadek.
Wynikami na temat nawyków zakupowych klientów w ten dzień podzieliło się też National Retail Federation. Zdaniem NRF niemal 44 proc. konsumentów dokonuje zakupów na tydzień przed świętem. Rezultat badań wskazał również, że aż 18 proc. kupuje upominek na Dzień Ojca tego samego dnia (źródło: edrone.me).
Przy okazji nadchodzącego święta, zainteresowanie tym, co kupić na Dzień Ojca wzrasta. Na to również wskazują wyniki w ostatnich tygodniach na Google Trends. Co może się sprawdzić? Coraz częściej wybierane są prezenty związane z hobby rodzica, czy praktyczne upominki.
Z propozycją kategorii zakupu upominku na Dzień Ojca przychodzi też portal alerabat.com. W zakładce "Dzień Ojca" znajduje się zestawienie najpopularniejszych promocji.
Opierając się na wynikach ze strony alerabat.com, można stwierdzić, że kupujący interesują się promocjami na artykuły z kategorii takich jak: książki, suplementy diety, personalizowane wyroby cukiernicze, odzież i sprzęt sportowy, części samochodowe, elektronika, ubrania klasy i akcesoria premium.
Czytaj także: https://innpoland.pl/206840,polacy-nie-dbaja-o-swoje-zeby-stomatolodzy-moga-narzekac-na-brak-pacjentow