INNPoland_avatar

"Panie, tu jest Wendy’s". Znana burgerownia chce wejść do Polski, memy dostaniemy gratis

Sebastian Luc-Lepianka

11 lipca 2024, 13:34 · 3 minuty czytania
Amerykańska marka Wendy’s kontynuuje międzynarodową ekspansję wchodząc na rynek Europejski. Debiutuje w dwóch krajach, a na celowniku jest również Polska. Oprócz konkurencji dla znanych sieci fast food, możemy dostać także świeże… memy.


"Panie, tu jest Wendy’s". Znana burgerownia chce wejść do Polski, memy dostaniemy gratis

Sebastian Luc-Lepianka
11 lipca 2024, 13:34 • 1 minuta czytania
Amerykańska marka Wendy’s kontynuuje międzynarodową ekspansję wchodząc na rynek Europejski. Debiutuje w dwóch krajach, a na celowniku jest również Polska. Oprócz konkurencji dla znanych sieci fast food, możemy dostać także świeże… memy.
Wendy's szuka franczyzobiorców w Polsce. Fot. Jae C. Hong/Associated Press/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Marka Wendy’s ogłosiła podpisanie dwóch nowych umów z franczyzobiorcami na utworzenie setek restauracji w Irlandii i Rumunii w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Debiutanckie restauracje w tych krajach otworzone zostaną w 2025 roku. Spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców w naszym kraju, ale także u naszych sąsiadów. Razem z nią mogą przyjść nie tylko popularne na zachodzie smaki, ale i memy.


Wendy’s w Europie

Nowi partnerzy mają wspomóc Wendy’s w utworzeniu w Europie setek lokali w ciągu dziesięciu lat, począwszy od 2025 roku. W 2021 roku sieć fast food zawitała do Wielkiej Brytanii, gdzie planowane jest do 400 restauracji (obecnie do końca roku ma być ich 50). Ten kraj służy za bazę ekspansji marki na resztę Europy.

Ponadto spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców na innych rynkach europejskich, m.in. w Polsce i Czechach. Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym, znajomością lokalnego rynku oraz udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek. 

– To fantastyczny okres dla zespołu Wendy’s w Europie. Nasza sieć dynamicznie się powiększa, a fani i klienci stale pytają, gdzie się otworzymy tym razem. Jesteśmy gotowi sprostać ich zapotrzebowaniu, otwierając restauracje Wendy’s w kolejnych lokalizacjach – mówi Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s na Europę.

Sieć z rudzielcem w logo działa już w 30 krajach świata, gdzie otworzono ponad 7100 restauracji. Wendy’s słynie głównie z hamburgerów ze świeżej wołowiny serwowanych na zamówienie prosto z grilla. W ich menu można znaleźć takie pozycje jak Baconator, Dave’s Single, Spicy Chicken Sandwich czy deser Frosty.

Nieco mniej oczywistym elementem związanym z marką Wendy's są słynne memy.

Sir, this is Wendy's

Na zachodzie można spotkać się z memem "Sir, this is a Wendy's", ew. w wariacji "ma'am" czyli po naszemu można to przetłumaczyć jako: panie/pani, tu jest Wendy's. To powiedzonko używane jest do zbywania irytujących pytań albo komentarzy, szczególnie gdy są bardzo nieadekwatne do sytuacji albo dziwne. Czasem towarzyszy mu przypomnienie, by ta osoba zrobiła to, po co faktycznie przyszła (jak złożenie zamówienia na jedzenie).

Popularność zyskało szczególnie cztery lata temu za sprawą komiksu SrGrafo, pokazującego sfustrowanego pracownika sieci rozmawiającego z klientem i używającego w odpowiedzi właśnie tej frazy. Komiks stał się rozchwytywanym szablonem do memów. Kiedy Wendy's otworzy swoje restauracje w Polsce, można spodziewać się, że otrzymamy własne mutacje tej frazy (a pewnie też odwiedzi ją wkurzający ludzi gnom).

A dlaczego akurat Wendy's? Encyklopedia memów "Know your meme" wskazuje na odcinek serialu "The Office", gdzie Michael próbował dodzwonić się do osoby o imieniu Wendy, a zadzwonił do restauracji.

Sieć wykorzystywała tą frazę w swoim marketingu na mediach społecznościowych, który swoją drogą, również znany jest z bardzo oryginalnych form promocji. To chciałbym zobaczyć w wykonaniu polskim, bo coś czuje, że Wendy's odnalazłoby się w kilku akcjach, jak cykl "Szczere reklamy".

Czytaj także: https://innpoland.pl/206675,jakub-biel-wycofal-grafike-parodiujaca-biedronke-sklep-wyslal-pismo