Microsoft mierzy się z awarią swoich produktów. Użytkownicy korzystający z usług Big Techu utracili dostęp do oprogramowania z zakresu: poczty e-mail Outlook, gier wideo Minecraft. Tym razem to nie błąd współpracownika, ale wynik ataku hakerów, przez który przez co najmniej 10 godzin nie można było prawidłowo korzystać również z innych usług Microsoftu. Big Tech przedstawi niedługo szczegółowy raport na ten temat.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
W dwa tygodnie po globalnej awarii CrowdStrike – dostawcy usług IT, z którym współpracuje gigant, Microsoft znów przechodzi przez kolejny kryzys. Tym razem problemy techniczne nie dotyczą baz danych wirusów i partnerów Microsoftu, a bezpośrednio usług amerykańskiego Big Techu.
Microsoft uległ cyberatakowi. Systemy ochronne firmy nie zdołały zatrzymać działań hakerów. Można to stwierdzić po tym, że pojawiły się liczne błędy techniczne lub nie było dostępu do najpopularniejszych usług Microsoftu.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Cyberprzestępcy przeprowadzili atak DDos
Microsoft poinformował społeczność o komplikacjach. Błąd w sposobie wdrożenia ochrony przed atakami DDoS doprowadził do globalnych problemów. Dotkliwie odczuli je m.in. użytkownicy Azure i Microsoft 365.
Microsoft stał się ofiarą rozproszonego ataku DDoS. Distributed denial of service, to często wykorzystywana przez hakerów forma ataku. Najczęściej używają jej do zajęcia dostępnych zasobów poprzez wysyłanie zmasowanych żądań dostępu do aplikacji. Efekt to uniemożliwienia funkcjonowania konkretnej usługi.
Systemy ochronne Microsoftu zawiodły
W momencie wykrycia ataku, systemy ochrony przed DDoS się uaktywniły. Jednak Microsoft poinformował, że "wstępne badania sugerują, że błąd w implementacji naszych zabezpieczeń raczej wzmocnił wpływ ataku, niż go złagodził". Microsoft przeprosił użytkowników za pośrednictwem portalu X.
Big Tech wprowadził zmiany w konfiguracji sieci, aby wesprzeć starania dotyczące ochrony DDoS. Przeprowadził przełączanie awaryjne na alternatywne ścieżki sieciowe, żeby zwiększyć przepustowość.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Z jakich usług nie mogli skorzystać klienci Microsoftu?
Wskutek ataku DDoS użytkownicy korzystający z usług Microsoftu nie mogli skorzystać z podstawowych produktów. Awaria objęła oprogramowanie takie jak m.in. podzbiór usług wchodzących w skład M365 i Pureview, a także App Service, Application Insights i Azure. Microsoft poinformował społeczność, że udostępni szczegółowy raport na temat incydentu w dalszej części tygodnia.