Według raportu Fundacji WłączeniPlus jedynie 13 proc. ankietowanych korzysta z narzędzi AI w swojej pracy. W adaptacji przodują Polki - sztuczną inteligencję wykorzystuje aż 26 proc. przedsiębiorczyń.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Sztuczna inteligencja wkracza w kolejne branże. Minęły już dwa lata od kiedy świat zaczął korzystać z ChataGPT, a kolejne firmy technologiczne zaczęły wyprzedzać się we wprowadzaniu własnych modeli AI. Tempo, z jakim przyzwyczajamy się do nowych technologii, nie jest jednak tak szybkie, jak prędkość innowacji. Niemal wszyscy słyszeliśmy o sztucznej inteligencji, jednak jak wielu z nas używa jej w pracy?
Na to pytanie znajdziemy odpowiedź w najnowszym raporcie przeprowadzonym na zlecenie Fundacji WłączeniPlus. Według danych przedstawionych w materiale Polki i przedsiębiorczość 2024, kobiety w naszym kraju zdecydowanie chętniej i szybciej wprowadzają nową technologię w miejscu pracy.
Czytaj także:
Polki chętnie sięgają po AI w pracy
Badania przeprowadzone we wrześniu ubiegłego roku podają, że niemal 70 proc. ankietowanych nie korzysta jeszcze z AI w pracy. W grupie przedsiębiorczyń to już tylko 50 proc. Chęć wykorzystania sztucznej inteligencji deklarowało 9 proc. pytanych, za to aż 18 proc. kobiet.
Najbardziej zaskakuje ilość osób korzystających z AI w miejscu pracy. To zaledwie 13 proc. osób uczestniczących w badaniu. Ze sztucznej inteligencji korzysta natomiast 26 proc. ankietowanych przedsiębiorczyń.
Chcemy prowadzić własny biznes
Raport ujawnia również nasz stosunek do prowadzenia własnej firmy. Chęć otwarcia własnego biznesu deklarowało aż 46 proc. ankietowanych.
Czytaj także:
Najczęściej chcemy angażować się w branżę usług. Na miejscach podium znajduje się również handel i gastronomia/turystyka. Kolejne są natomiast IT/technologie, w których dostrzegamy największy rozstrzał pod względem płci.
Aż 20 proc. ankietowanych mężczyzn, którzy chcą założyć własną firmę, celowałoby właśnie w rynek technologii. Podobne marzenia ma zaledwie 3 proc. kobiet. To zaskakujący rozstrzał, patrząc na różnice w implementacji nowych technologii w miejscu pracy.
Technologie, w tym sztuczna inteligencja, coraz mocniej wpływają na codzienne funkcjonowanie firm, ale wciąż pozostają niewykorzystanym potencjałem. Połowa przedsiębiorczyń już teraz korzysta z narzędzi AI lub planuje ich implementację, co wskazuje na rosnącą świadomość znaczenia innowacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
– Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus.