Żabka tłumaczy, że oferta jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy poszukują korzystnych cenowo ofert i zapewnia, że jest zgodna z prawem.
Żabka tłumaczy, że oferta jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy poszukują korzystnych cenowo ofert i zapewnia, że jest zgodna z prawem. Fot. Canva
REKLAMA

Sieć sklepów Żabka drugi rok z rzędu wprowadza ofertę, którą niektórzy internauci nazywają "piwonamentem".

Tym razem klienci mogą skorzystać z promocji oferującej 24 piwa w cenie 12, z opcją odbioru zamówionych butelek przez 20 dni. To sposób na zrealizowanie zakupu piwa z góry, przy czym każdy klient może odbierać swoje piwa tylko raz dziennie.

Promocja jest dostępna w aplikacji Żappka i skierowana wyłącznie do pełnoletnich użytkowników. Cena pakietów, w zależności od wybranej marki, waha się od 30 do 84 zł.

Krytyka i obawy przed "rozpijaniem" społeczeństwa

Żabka tłumaczy, że oferta jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy poszukują korzystnych cenowo ofert i zapewnia, że jest zgodna z prawem. 

Część klientów ma jednak wątpliwości.

logo

Komentarze w internecie wskazują, że wielu konsumentów traktuje "piwonament" jako próby "rozpijania" społeczeństwa, szczególnie przed nadchodzącym majówkowym weekendem. 

"W kraju, w którym alkoholizm stanowi ogromny problem, Żabka wprowadza abonament na piwo. Nienawidzę ich i szczerze życzę, by pomysłodawcy musieli odbyć prace społeczne przy dzieciach, które zostały odebrane rodzicom alkoholikom" – czytamy w jednym z komentarzy na platformie X.

"To odpowiedź na oczekiwania rynku"

Cytowane przez dlahandlu.pl, Biuro Prasowe Żabki podkreśla, że oferta opiera się na zasadzie wielosztukowego zakupu, przypominając inne akcje promocyjne, takie jak "12+12 gratis", które są powszechnie dostępne w branży handlowej. 

Czytaj także:

W ubiegłym roku podobna oferta również spotkała się z krytyką, co skłoniło Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) do interwencji, badając, czy nie doszło do naruszenia przepisów dotyczących promocji alkoholu.