
Chińska firma zajmująca się sprzedażą internetową Temu wyprzedziła w ostatnim miesiącu Allegro w rankingu realnych użytkowników platform e-commerce. To nie jedyny gigant sprzedaży z Państwa Środka, który rozpycha się łokciami na polskim rynku.
Chińska platforma e-commerce Temu wyprzedziła w sierpniu polskiego giganta Allegro pod względem liczby użytkowników i zasięgu, wynika z danych Mediapanel. Choć to nie pierwszy raz, kiedy chiński gigant wyprzedził polską konkurencję, sytuacja pokazuje, jak zacięta jest walka na samym szczycie handlu internetowego nad Wisłą.
Chińscy giganci rozpychają się łokciami
Temu w Polsce odnotowało w sierpniu 19,9 miliona użytkowników na wszystkich urządzeniach, podczas gdy Allegro miało 19,09 miliona. Po raz pierwszy chińska firma wyprzedziła polską konkurencję w marcu, kiedy przekroczyła 18 mln tzw. realnych użytkowników.
Zgodnie z badaniem Mediapanel, platforma Temu osiągnęła zasięg na poziomie 66,38 proc. w kategorii zakupów online, podczas gdy Allegro uzyskało 63,62 proc. Mimo to Allegro utrzymało swoją pozycję lidera pod względem średniego czasu spędzanego przez użytkowników na platformie (ATS), który wyniósł 1 godzinę 32 minuty i 02 sekundy.
Wśród dziesięciu największych platform e-commerce w Polsce znalazły się również inne chińskie serwisy. AliExpress i Shein, które zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce. AliExpress miał 9,85 miliona użytkowników i 32,85 proc. zasięgu, natomiast Shein 8,22 miliona użytkowników i 27,41 proc. zasięgu. Amerykański Amazon miał 6,44 miliona użytkowników i 21,46 proc. zasięgu.
Temu dotarło na szczyt listy w zaledwie dwa lata
Dominacja chińskich platform w Polsce pokazuje, jak dynamicznie zmienia się krajobraz handlu internetowego. Konsumenci coraz częściej sięgają po tańsze produkty oferowane przez Temu, Shein czy AliExpress, co zmusza dotychczasowych liderów rynku do redefiniowania swoich strategii.
Wyniki Mediapanel wskazują na rosnącą popularność Temu, które w zaledwie dwa lata od wejścia na rynek polski, zbudowało tak silną pozycję. Platformie z Szanghaju udało się to dzięki ofercie produktów w bardzo niskich cenach, co jest szczególnie atrakcyjne w obliczu rosnącej inflacji i spadku siły nabywczej konsumentów.
Rosnąca konkurencja może mieć istotny wpływ na przyszłe wyniki finansowe Allegro, które do tej pory było niekwestionowanym liderem rynku e-commerce w Polsce. Obecnie firma boryka się jednak z kolejnymi kłopotami.
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy dla was o pozwie InPostu przeciwko Allegro. Firma Rafała Brzoski oczekuje od spółki e-commerce zapłaty 100 mln kary za "utrudnianie klientom wyboru formy dostaw".
Źródło: PAP Biznes
Zobacz także
