Google Discover wyświetli media społecznościowe. To kolejny krok w złym kierunku
Google Discover zacznie wyświetlać posty z mediów społecznościowych. Ilus.: 2H Media / Unsplash | INNPoland

Nowa funkcja w Google Discover na stałe zmieni wygląd aplikacji. Do spersonalizowanego feedu trafią teraz również posty z Instagrama i X, a także krótkie filmy YouTube Shorts. To część szerszego projektu firmy, który może na zawsze zmienić nasze życie społeczne.

REKLAMA

To kolejna z serii zmian wprowadzanych do aplikacji Google. Od teraz zobaczysz w niej również posty z mediów społecznościowych, włącznie z YouTube shorts. 

W Google Discover zobaczysz posty z mediów społecznościowych

Google Discover wyświetla się w aplikacji Google – stanowi zestawienie artykułów sporządzone przez algorytm firmy. Najnowsza aktualizacja uzupełni je o posty z mediów społecznościowych. 

Znajdziemy tam więc zarówno wpisy z X, jak i posty z Instagrama. Trafią tam również YouTube shorts – krótkie, pionowe wideo publikowane na platformie należącej do Google. 

"W naszych badaniach ludzie powiedzieli nam, że podoba im się możliwość oglądania w Discover różnorodnych treści, w tym filmów i postów w mediach społecznościowych, a także artykułów" – czytamy w ogłoszeniu Google. 

Seria nowości w Google Discover

To kolejna nowość w Discoverze. Niedawno Google wprowadził opcję obserwowania konkretnych twórców i platform oraz podglądania ich treści, zanim przejdziemy do danego wpisu czy artykułu. 

Równocześnie Google wprowadza zmiany do swojego flagowego produktu – wyszukiwarki internetowej. Teraz możemy wybierać preferowane źródła, których treści będą wyświetlane w pierwszej kolejności. Na ten moment opcja ta jest jednak dostępna tylko w USA i Indiach.

Amerykański użytkownicy Google Discover mogą również od niedawna korzystać z opcji generowania podcastu na podstawie treści wyświetlanych w ich feedzie. 

Konsekwencje dla branży medialnej i dla każdego z nas

Wszystkie te nowości są złą informacją dla branży dziennikarskiej. Każda kolejna aktualizacja – od podsumowań generowanych przez AI, przez pogląd treści, aż po wybieranie preferowanych źródeł – będą ograniczały liczbę wyświetleń artykułów. Te stanowią natomiast ważne źródło dochodu dla portali. 

Zmiany te uderzą w pierwszej kolejności w mniejsze portale. Potencjalnie doprowadzi to do jeszcze większej centralizacji dystrybucji treści – tylko największe strony będą mogły trafić do odbiorców ze swoimi treściami. 

Konsekwencje społeczne takich zmian mogą być ogromne. Dyskurs publiczny już teraz jest pozamykany w bańkach informacyjnych formowanych przez algorytmy mediów społecznościowych. Ustawianie preferowanych treści i dalsza ekspansja treści z platform pokroju X tylko pogorszą tę sytuację. 

Źródło: Google.