Budynek z wielkim logo Auchan. Auchan sprzedaje sklepy Węgrom. Co z klientami?
Auchan sprzedaje sklepy Węgrom. Co z klientami? Fot. Szymon Pelc/Shutterstock

Auchan sprzedaje sklepy w Polsce. Wkrótce osiem centrów handlowych przejdzie w ręce węgierskiego funduszu inwestycyjnego Adventum. Wiadomo, co to oznacza dla polskich konsumentów.

REKLAMA

Transakcja obejmuje nabycie części aktywów Auchan Polska oraz Ceetrus Polska – spółki zarządzającej nieruchomościami handlowymi sieci. W praktyce chodzi o osiem centrów handlowych wraz z umowami najmu i całym zapleczem komercyjnym.

Auchan sprzedaje sklepy w Polsce. Co to oznacza dla klientów?

Auchan będzie dalej prowadzić sklepy w tych lokalizacjach. Sieć wynajmie przejmowane obiekty na 15 lat, z możliwością przedłużenia umowy. Dzięki temu firma zachowa stabilność operacyjną, a jednocześnie uwolni środki, które będzie mogła przeznaczyć na rozwój, modernizację placówek lub inwestycje w nowe formaty sklepów.

Dla funduszu Adventum przejęcie polskich centrów handlowych to kolejny krok w budowaniu silnej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej. Fundusz ma już w swoim portfelu ponad 700 tys. mkw. powierzchni handlowej i biurowej w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i Słowacji.

Mimo że osiem centrów handlowych Auchan w Polsce przechodzi w ręce funduszu Adventum, dla klientów praktycznie nic się nie zmienia. Sklepy pozostają w tych samych lokalizacjach, a ich oferta, ceny i promocje będą dostępne tak jak dotychczas.

Więcej informacji o działalności sklepów w Polsce można przeczytać tutaj:

Polacy chętnie robią zakupy w Auchan. Kilkukrotnie zdobył tytuł najtańszego sklepu

Auchan należy do czołówki najbardziej rozpoznawalnych i chętnie wybieranych na zakupy sieci działających w Polsce. Dla niektórych nie kojarzy się z niskimi cenami, jednak okazuje się, że kilkukrotnie zdobył tytuł najtańszego sklepu w Polsce.

Wyprzedził tym samym Lidla i Biedronkę, które "biją" się o to miano. Aż chce się powiedzieć, gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.

W badaniu i raporcie "Koszyk Zakupowy" przygotowanego przez ASM Sales Force Agency, we wrześniu średni koszt koszyka zakupowego w Auchan wyniósł 286,58 zł. Jest to minimalny wzrost w porównaniu do sierpnia, kiedy również uplasował się na pierwszym miejscu.

Źródło: dlahandlu.pl