
BLIK rozpoczął pilotaż, dzięki któremu jego użytkownicy będą mogli otrzymywać przelewy od osób korzystających z innych europejskich systemów płatności mobilnych. To pierwszy taki projekt w Polsce, który znacząco ułatwi przelewy międzynarodowe.
Podczas konferencji Web Summit 2025 w Lizbonie zaprezentowano pierwszy testowy przelew z Portugalii (system MB WAY) na telefon klienta Santander Bank Polska, którego numer jest zarejestrowany w usłudze BLIK.
Już wkrótce błyskawiczne przelewy w euro dla korzystających z BLIKA
Prezentacja przelewu z Portugalii do Polski rozpoczęła pilotaż BLIKA w europejskich systemach płatności mobilnych. W pierwszej fazie użytkownicy BLIKA będą mogli odbierać przelewy na telefon od osób korzystających z partnerskich systemów w Europie, m.in. MB WAY (Portugalia).
Wkrótce obejmie on także Bizum (Hiszpania), Bancomat (Włochy) i Vipps (Skandynawia). W projekcie po stronie BLIKA biorą udział klienci Santander Bank Polska, a całość realizowana jest w ramach stowarzyszenia EuroPA.
Jak zaznaczył Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu BLIKA program jest odpowiedzią na potrzeby klientów, których "codzienność staje się coraz bardziej między narodowa".
– Pierwszy przelew w euro na numer telefonu klienta polskiego banku, prowadzącego rachunek w Euro, to symboliczny kamień milowy naszej współpracy i początek przełomowych zmian w globalnym systemie płatności mobilnych – mówił Mazurkiewicz.
Co to oznacza dla użytkowników?
Dla korzystających z BLIKA oznacza to wiele korzyści:
Co dalej z projektem?
Podczas konferencji Web Summit w Lizbonie ogłoszono, że w najbliższych tygodniach do pilotażu dołączą klienci PKO Banku Polskiego. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem usługi odbierania i wysyłania przelewów P2P EUR w aplikacji IKO.
Więcej o bankowości w Polsce można przeczytać tutaj:
Równocześnie prowadzone są prace wdrożeniowe na Słowacji, które mają wkrótce umożliwić użytkownikom BLIKA w strefie euro realizację międzynarodowych przelewów na telefon w ramach współpracy europejskich systemów płatności mobilnych.
