
W weekend klienci banku Santander padli ofiarą skimmingu – złodzieje zainstalowali na bankomatach specjalne nakładki kopiujące dane kart. Bank zapewnia, że środki zostały już zwrócone, ale niektórzy wciąż czekają na pieniądze. Sprawdzamy, co zrobić krok po kroku, jeśli pieniądze nadal nie wróciły na nasze konto.
W ubiegłą sobotę i niedzielę część klientów banku Santander została okradziona. Na bankomatach pojawiły się nakładki skanujące w bankomatach sieci współpracującej. To tzw. skimmer klonujący pasek magnetyczny karty. Pieniądze okradzionych klientów powinny zostać zwrócone w poniedziałek 27 października. Co zrobić, jeśli pieniądze jeszcze nie wróciły na konto?
Santander. Pieniądze wróciły do klientów banku, ale nie do wszystkich
Bank Santander zapewnił, że "Środki skradzione z kont klientów zostały już zwrócone. Zwrot nastąpił automatycznie, bez konieczności składania reklamacji". Jednak mogło wydarzyć się tak – i to nie z winy banku – że pieniądze jeszcze nie wróciły.
Co w tej sytuacji powinien zrobić klient Santandera? Skontaktować się z bankiem dzwoniąc na infolinię pod numer 1 999 999 lub korzystając z bankowości internetowej. Dane, które mogą się przydać podczas takiej rozmowy to dane rachunku, data i czas zdarzenia, kwota, która zniknęła z konta i ewentualnie numer wcześniejszego zgłoszenia.
Podczas rozmowy z konsultantem ten może potwierdzić, że zwrot został zlecony. Jeśli jednak środków nadal nie ma na koncie, można poprosić go o pisemne potwierdzenie statusu sprawy. To może się okazać przydatne, jeżeli będzie trzeba podjąć kolejne działania.
Co zrobić, jeśli pieniądze jeszcze nie wróciły na konto? Reklamacja w banku Santander
Jeżeli pieniędzy nadal nie będzie na koncie w ciągu kilku dni, konieczne będzie złożenie reklamacji. Można to zrobić przez bankowość internetową lub aplikację mobilną, osobiście w dowolnym oddziale lub telefonicznie – z późniejszym potwierdzeniem pisemnym.
W treści reklamacji należy krótko opisać sytuację i zamieścić informację, kiedy doszło do utraty środków, jaka kwota zniknęła i dlaczego uznajesz, że zwrot nie nastąpił. Zgodnie z prawem bank ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.
Nawet jeśli twoje pieniądze wróciły lub masz konto w innym banku, warto wyciągnąć wnioski z tej historii i zadbać o bezpieczeństwo. Instalacja nakładka w bankomacie zewnętrznego operatora naraża potencjalnych klientów wielu innych polskich banków. We wczorajszym artykule na INNPoland pisaliśmy o tym, jak rozpoznać taką nakładkę.
Źródło: bizblog.spidersweb.pl
Zobacz także
