Koniec drwin z Toblerone. Słynna czekolada znów będzie wyglądać, jak dawniej

Patrycja Wszeborowska
Absurdalnie duże odstępy w „ulepszonej” odsłonie czekolady Toblerone jednych rozbawiły, innych doprowadziły do wściekłości. Firma, po dwóch latach zmagania z nietrafioną wersją słynnego batonika, zdecydowała się przywrócić mu oryginalny kształt, jak podaje BBC.
Czekolada Toblerone, po dwóch latach zmienionej wersji, znów będzie wyglądać jak dawniej flickr.com / fot. Jules / CC BY 2.0
W 2016 roku producenci kultowych trójkątów Toblerone zdecydowali się na wyjątkowo odważny krok. Chcąc uniknąć podwyżki cen, znacząco zmienili kształt czekolady, zmniejszając jej masę. W efekcie odległości między trójkątami drastycznie się zwiększyły, a kawałki trójkątów wyglądały na o połowę mniejsze.

To, że nowa odsłona nie trafiła do lojalnych fanów marki, byłoby wielkim niedopowiedzeniem. Internet wręcz pękał od rozżalenia i szyderczych żartów skierowanych w stronę zmniejszonych czekoladek. Jedni domagali się przywrócenia starej wersji trójkątów. Inni kpili, że podczas jedzenia zgubili buta, po czym znaleźli go w wielkich odstępach między kawałkami.

Stare, ale jare

Nowa odsłona Toblerone wytrwała na rynku dwa lata. Producent Mondelez International uznał jednak, że w dłuższej perspektywie nie spełniła ona oczekiwań klientów. Czekolada wraca zatem do oryginalnego kształtu - zamiast 150, będzie znów ważyła 200 gram, zaś trójkąty odzyskają dawne oblicze.


Jednocześnie firma podkreśla, że decyzja nie jest spowodowana spadkiem sprzedaży 150-gramowego batonika. Wręcz przeciwnie – Mondelez International twierdzi, że 2017 r. był dla firmy fantastyczny, a po zmianie kształtu sprzedaż czekolady wzrosła.

Toblerone to szwajcarska marka czekolady, która powstała w 1908 roku. Od początku wyróżniał ją charakterystyczny trójkątny kształt kostek. Pierwszym produktem była czekolada mleczna z nugatem miodowo-migdałowym. Miała podłużny kształt, który przetrwał do dziś.