Teraz w Lidlu poczujesz się jak w Harrodsie. Toalety dla klientów to początek

Konrad Bagiński
Szerokie alejki zakupowe, wysokiej jakości regały, dużo światła, przewijak dla niemowląt i – uwaga – toalety dla klientów. Taki sklep Lidla powstanie w Szczecinie. W ofercie mają się znaleźć również cygara i wysokiej jakości trunki – personel pomoże w ich wybraniu.
Zakupy w Lidlu mają być luksusowe - toalety dla klientów, wygoda, pracownicy pomogą wybrać wino do kolacji i cygaro na wieczór YouTube.com / Lidl Polska
Luksus – z tym słowem jeszcze się dyskonty nie kojarzyły. Stereotypy chce przełamać Lidl i planuje otworzenie w Szczecinie pierwszego sklepu z wyższej półki, pisze serwis Wirtualnemedia.pl.

Ma on być zbudowany według koncepcji "Lidl of the future" i wejść do segmentu premium. I raczej nie będą to czcze słowa – nie dość, że w Lidlu będą toalety, to pojawią się jeszcze przewijaki dla niemowląt. Cały wystrój sklepu ma być z wyższej półki.

Produkty luksusowe w Lidlu
W sklepie ma być mnóstwo naturalnego światła, szerokie aleje, wysokiej jakości meble. W asortymencie znajdą się produkty luksusowe – m.in. świetne wina i cygara. Personel sklepu będzie umiał doradzić klientowi, jakie używki wybrać dla siebie.


Szczeciński luksusowy Lidl będzie prawdopodobnie pierwszym takim w Polsce – zostanie otwarty już za kilka miesięcy. W innych krajach już istnieją podobne placówki – choćby w Czechach, Chorwacji, Wyspach Brytyjskich i we Włoszech. Lidl ma obecnie w Polsce ok. 650 sklepów.

– W szczególnych lokalizacjach wygląd sklepu dostosowujemy do sąsiadujących obiektów, co skutkuje różnicami np. gdy sklep funkcjonuje w galerii handlowej. Taką adaptację wyglądu sklepu będziemy mieć w najnowszym obiekcie w Szczecinie – twierdzi Aleksandra Robaszkiewicz z działu PR Lidla.

– Warto jednak podkreślić, że zawsze naszym standardem jest bardzo estetyczny, nowoczesny design, duże przeszkolone powierzchnie, obszerne wygodne dla klientów parkingi oraz co bardzo istotne dla nas – sklepy Lidla mają szereg rozwiązań przyjaznych środowisku naturalnemu takich jak np. gruntowe pompy ciepła, rekuperację, odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, czy oświetlenie LED – dodaje.

Przypomina też, że w Lidlu znajdują się towary w bardzo różnych przedziałach cenowych.

– Wśród oferty proponowanych przez nas win, zarówno w kanale online jak i offline dostępne są wina za kilkanaście złotych, ale również zdarzały się trunki powyżej 100 zł, zatem rozpiętość cenowa jest znaczna i zależna od wielu czynników – pisze nam Aleksandra Robakiewicz.

Luksusowa wersja sklepu nie jest pierwszym nowatorskim pomysłem sieci. W Irlandii powstaje dyskont Lidla połączony z pubem.