Poważny polski konkurent dla Biedronki. Rozrasta się jak szalony

Patrycja Wszeborowska
Kolejne placówki sieci Dino Polska wyrastają jak grzyby po deszczu. Tylko w tym roku powstało ich aż 120. W zestawieniu z Biedronką, portugalski konkurent nie rozwija się tak prężnie.
Choć Dino jeszcze do Biedronki daleko, to kwartalnie polska sieć otwiera więcej sklepów 123rf.com
Sieć Dino ma już 895 marketów w całej Polsce. Porównując do Biedronki, która liczyła na koniec czerwca 2832 punktów, liczba sklepów polskiej sieci nie powala. Jednak tempo jej rozwoju jest błyskawiczne.

Dynamiczne wzrosty Dino
Kwartalnie Dino otworzyło 40 nowych placówek handlowych. Z kolei Jeronimo Martins w ciągu trzech miesięcy otwiera 15 nowych Biedronek, lecz równocześnie zamykając 10, co daje zaledwie 5 nowych sklepów.

Polska sieć korzysta z tego samego schematu, co konkurent z Portugalii - otwiera punkty w mniejszych miejscowościach i unika centrów dużych miast.


A plany ma ambitne - do 2020 roku Dino planuje otwarcie ponad 500 nowych placówek. We wzroście może pomóc im również koncesja na paliwo, dzięki której Dino będzie mogło stawiać stacje benzynowe i handlować we wszystkie niedziele.