Najwyraźniej ta marka z PRL jest nie do zdarcia. Orlen przywraca ją do życia

Mariusz Janik
To kwestia dni, może nawet godzin – zapewnia portal money.pl, zapowiadając zmiany na jednej z warszawskich stacji benzynowych, należących do koncernu Orlen. Szyld sieci Bliska ma zostać zastąpiony takim z logo CPN – Centrali Produktów Naftowych, znanej z czasów komunistycznych firmy, zajmującej się handlem paliwami, która dysponowała w sumie nawet 1400 stacjami w całej Polsce.
Orlen powstał dwadzieścia lat temu z połączenia CPN i Petrochemii Płock. Fot. Krzysztof Miller / Agencja Gazeta
Swój wygląd ma zmienić stacja benzynowa przy ulicy Markowskiej, na warszawskiej Pradze-Północ. Ta niewielka i położona na uboczu stacja będzie swoistym poligonem doświadczalnym dla przywrócenia logo, zaprojektowanego przez plastyka Ryszarda Bojara jeszcze w latach 60.

CPN i Petrochemia Płock
Dobór stacji może też pośrednio potwierdzać, że Orlen po prostu nie chce wypuścić z rąk relatywnie cennego, bo budzącego sentyment, dobra – jakim jest ten znak towarowy. Mowa przecież o marce, która przez długie dekady była synonimem stacji benzynowej w ogóle.


To samo dotyczy też Petrochemii Płock, kolejnej marki z okresu PRL, kojarzącej się paliwami. Stacja pod tym szyldem ma – według informacji money.pl – powstać w Bodzanowie pod Białymstokiem. CPN i Petrochemia Płock zostały połączone w Orlen dwadzieścia lat temu.

O planach na wskrzeszenie marki CPN mówiło się już w sierpniu, o czym pisaliśmy w INNPoland.pl