Primark pojawi się w Polsce lada chwila. Jest przeciek w sprawie daty otwarcia i lokalizacji sklepów

Adam Sieńko
Pierwszy sklep Primarka zostanie otwarty w Warszawie już za kilka miesięcy. Docelowo irlandzka sieciówka chce jednak otworzyć nad Wisłą aż cztery punkty.
Sklep Primarka w Niemczech 123rf.com/rclassenlayouts/zdjęcie seryjne
Pierwsze doniesienia o wejściu Primarka do Polski pojawiły się w lipcu tego roku. „Puls Biznesu” powołując się na swoich informatorów podał wówczas, że najbardziej prawdopodobną lokalizacją będzie warszawska Galeria Młociny.

Teraz dziennik potwierdza te informacje. Stołeczny Primark ma mieć 7 tys. metrów kwadratowych, a jego otwarcie (które zbiegnie się z otwarciem całej galerii handlowej) zaplanowane jest na wiosnę 2019 roku.

Na tym ekspansja Irlandczyków ma się jednak nie zakończyć. Łącznie Primark chce otworzyć 4 sklepy – jeden z nich będzie w Krakowie, dokładna lokalizacja nie jest jeszcze znana. Wcześniej PB spekulował, że może być to jeden z marketów budowlanych.


Przedstawiciele Associated British Foods podkreślają, że za decyzją o wejściu do Polski stoi zainteresowanie ich sklepem w Berlinie, gdzie ma się pojawiać bardzo wielu naszych rodaków.

Primark – czego możemy się spodziewać?
Na swojej oficjalnej stronie internetowej Primark podaje, że działa w 11 krajach w Europie i Ameryce. Łącznie ma 350 sklepów. Za granicą sieć zasłynęła przede wszystkich z szokująco niskich cen. T-shirt, spodenki czy klapki za równowartość 10-15 zł, to u nich codzienność, a nie wyjątkowa promocja.

– To sklepy mające pełny przekrój odzieży, wykorzystujące trendowe marki, takie jak Harry Potter, i oferują bardzo niskie ceny. To taki Ryanair dla odzieży. Myślę, że stworzy nowy segment cenowy, poniżej istniejących obecnie – tłumaczył w rozmowie z INNPoland.pl Krzysztof Obłój, ekspert w dziedzinie zarządzania strategicznego i międzynarodowego z Akademii imienia Leona Koźmińskiego.