Ta sieć sklepów w końcu zniknęła z Polski. I słusznie, bo robiła sporo zamętu

Konrad Bagiński
– Panie, to już była Billa, Elea, potem Simply. Że w końcu będzie Auchan to nawet lepiej, bo sąsiedzi do dziś używają tych wszystkich nazw naraz – mówi mi pan mieszkający w bloku obok ostatniego warszawskiego sklepu pod marką Simply. Od 2019 roku placówka stanie się Auchanem, którego towary już od dawna sprzedaje.
Z rynku zniknęła sieć Simply Market - teraz będzie działać pod nazwą Auchan mat. pras.
Sieć Simply Market już od kilku lat należała do francuskiej grupy handlowej. Asortyment w sklepach Simply był identyczny z tym, co można dostać w Auchan. To potęgowało zamęt, spowodowany wszystkimi wcześniejszymi zmianami.

Pierwotnie sieć działała pod nazwą Billa. W 2002 roku koncern Rewe sprzedał ją i sklepy zostały przemianowane na Elea, zaś w 2009 roku stały się Simply Marketami. Od 2017 roku wszystkie należące do koncernu Auchan sklepy przechodzą rebranding i mają działać pod jedną marką.

Sklepy różnią się oczywiście wielkością, dlatego w nazewnictwie mają mieć różne dopiski – Moje Auchan lub Auchan Supermarket. Podobnie zrobił Carrefour, różnicując swoje placówki pod względem wielkości i asortymentu (np. Market, Express).


Nie oni pierwsi
Proces ujednolicenia marki przeszły wcześniej niemieckie sklepy z elektroniką – zlikwidowano nazwę Saturn, pozostając przy Media Markcie jako wiodącej.

Dzięki tym zmianom Auchan w Polsce będzie mieć jednolitą markę działającą jako hipermarkety Auchan (74 placówki), Auchan Supermarket (27 sklepów) oraz Moje Auchan (6 sklepów). Do tego w aglomeracji warszawskiej działa internetowy Auchan Direct.