Przyszłość już tu jest. Stworzona przez weteranów branży handlowej aplikacja przewróci do góry nogami polskie sklepy
Wrażenia z przeciętnego polskiego sklepu? Regały pamiętają burzliwe czasy transformacji, często każdy „z innej parafii”, a ustawione są w możliwie ergonomiczny sposób, czyli wzdłuż ścian. Kontrast w porównaniu do sklepów dużych sieci był olbrzymi. Te czasy jednak dobiegają końca: właściciele sklepów dostają bowiem do rąk narzędzie, które może odmienić customer experience ich klientów.
Potem nastąpiło to, co eksperci zwykli nazywać „efektem kuli śniegowej”: kolejne branże zaczęły przyglądać się możliwościom zastosowania AR w biznesie. Do tego stopnia, że ubiegły rok okrzyknięto Rokiem Rozszerzonej Rzeczywistości, nawet jeśli była to jedna z kilku wyjątkowo ważnych dla biznesu technologii.
Konsumenci na świecie w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaczęli coraz częściej wpadać na rozwiązania oparte na AR: Zara udostępnia w niektórych swoich sklepach pozornie puste witryny, na których można „wyświetlić” modeli i modelki prezentujących ubrania z ostatniej kolekcji. Aplikacja Place sieci IKEA pozwala zobrazować dowolny mebel z oferty w dowolnym otoczeniu, w podobny sposób Coca-Cola pokazuje, jak wyglądałaby lodówka z napojami tego koncernu w dowolnej przestrzeni.
Wyjątkowy wachlarz możliwości • MAGO Shopfitting
Polska firma MAGO, rynkowy lider w produkcji rozwiązań dla wszystkich obiektów handlowych, stworzyła AR Shopfitting. To aplikacja, dzięki której właściwie każdy właściciel sklepu może sobie stworzyć na bazie realnych pomieszczeń wizualizację przyszłego nowego wystroju sklepu: przymierzyć rozmaite warianty wyposażenia i swobodnie nimi „żonglować” po pomieszczeniu, sprawdzając, jak by mogły wyglądać w rozmaitych konfiguracjach i ustawieniach.
– To pierwsza tego typu aplikacja w branży wyposażenia sklepowego na świecie – podkreśla w rozmowie z INNPoland.pl dyrektor marketingu, Tomasz Dwojak. – Staraliśmy się stworzyć narzędzie, które będzie intuicyjne w obsłudze, dając jednocześnie użytkownikowi maksymalnie dużo funkcji, które są niezbędne przy doborze wyposażenia sklepowego – dodaje.
Najważniejszą korzyścią, jaką gwarantują takie rozwiązania jak Shopfitting, jest oszczędność czasu. Właścicielom sklepów nie brakuje zwykle pieniędzy, ani przekonania, że coś należy zmienić – brakuje czasu, by wyszukiwać poszczególne warianty wyposażenia na rynku, by je sobie próbować wyobrazić w swoim sklepie, a następnie sprawdzać i przeliczać ich gabaryty na sklepowe realia. Może to sobie zresztą wyobrazić każdy, kto kiedykolwiek się przeprowadzał lub zmieniał meble w domu.
Wyposażenie i urządzenie sklepu jest kluczowe z punktu widzenia customer experience.•Fot. materiały prasowe
Intuicyjna w użyciu
– Regały sklepowe są zwykle robione na zamówienie klienta, ale nawet jeśli detalista decyduje się na zakup wyposażenia o standardowych wymiarach, to i tak, dopóki nie trafią one do sklepu, nie jest w stanie sprawdzić, czy wybór był trafny – tłumaczy Tomasz Dwojak. Tymczasem bez względu na to, czy właściciel planuje remodeling całego sklepu, czy tylko jego części, w aplikacji znajdzie regały o różnym przeznaczeniu i może przed zakupem przetestować dziesiątki rozwiązań – podsumowuje.
Aplikacja jest dostępna na stronie www.mago.com, a także w Apple App Store czy Google Play. Obsługa aplikacji jest banalnie prosta: po uruchomieniu jej na smartfonie, kamera włącza się samoistnie i wystarczy „zeskanować” miejsce, do którego chcemy przymierzyć wirtualne regały. Aplikacja dokona krótkiej konfiguracji i już można wybierać modele, które chcielibyśmy w tym miejscu zobaczyć – i gotowe. Wirtualna miarka pozwoli nam sprawdzić, czy wybrany regał zmieści się akurat w tym miejscu.
Aplikacja Shopfitting pozwala dopasować meble do dowolnego miejsca w przestrzeni.•Fot. materiały prasowe
Weterani branży
Specjaliści ds. sprzedaży prześcigają się w radach, co pomaga zwiększać sprzedaż – bo dylematy właścicieli sklepów nie sprowadzają się przecież do wyboru między sfatygowanym a nowym meblem. Eksperci marketingu prześcigają się w radach, jakie kolory i zapachy powinny otaczać klientów, jakie meble kojarzą się z daną branżą, ile miejsca powinno być w alejkach, by klienci czuli się komfortowo.
Wiele z tych aspektów można sprawdzić dzięki Mago AR Shopfitting. To nie tylko nowoczesne i przydatne narzędzie, ale i esencja 30-letnich doświadczeń MAGO. Firma bowiem od 1989 roku produkuje regały sklepowe i polskim sklepom oraz ich potrzebom asystuje, odkąd tylko w Polsce rozkwitła gospodarka rynkowa. I nie boi się eksperymentowania z innowacjami – jak inteligentne półki sklepowe czy systemy zarządzania tradycyjnymi i elektronicznymi etykietami. Można śmiało zakładać, że Mago AR Shopfitting to nie jest jej ostatnie słowo.
Artykuł powstał we współpracy z firmą MAGO.