W Warszawie padnie rekord. Wiemy, ile nowych tramwajów i tras pojawi się w mieście

Konrad Siwik
Rekordowy kontrakt z firmą Hyundai ma dotyczyć transakcji na dostawę 213 nowych niskopodłogowych pojazdów. Zostanie on podpisany już w czerwcu. Powstaną też nowe trasy tramwajowe.
Warszawa zakupi 213 nowych niskopodłogowych tramwajów. Powstaną także cztery nowe trasy. Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Cztery nowe trasy i 213 nowych tramwajów
Pojawienie się nowych pojazdów jest związane z budową czterech nowych tras tramwajowych – donosi „Dzienik.pl”. Mają się pojawić do 2022 roku, a łączna długość torów wyniesie ponad 20 km. Budowa może pochłonąć blisko 500 mln zł.

Jak zapowiedział prezes Tramwajów Warszawskich, Wojciech Bartelski, przetargi na realizację największej inwestycji tramwajowej w Polsce ostatnich lat zostaną ogłoszone w te wakacje.

Trasa poprowadzi z Woli, przez Ochotę, Mokotów do rozbudowującego się Miasteczka Wilanów. Główne prace będą prowadzone w latach 2021-2022, a otwarcie ma nastąpić do 2023 roku. Kolejne tory pokierują do osiedla Gocław, a ich budowa ma zakończyć się w 2022 roku.


Koreański Hyundai a nie polska Pesa
W kwietniu pisaliśmy w INNPoland, że spółka Tramwaje Warszawskie unieważniła wybór Hyundaia jako dostawcy nowych tramwajów dla stolicy. Przetarg oprotestowała przede wszystkim bydgoska Pesa, która chciała o miliard złotych więcej niż oni.

Ostatecznie batalię i tak wygrał Hyundai, który zażyczył sobie o pół miliarda mniej niż Pesa. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła wszystkie protesty bydgoskiej firmy.

W Warszawie nie będzie dłuższych tramwajów
Kiedyś po Warszawie jeździły nawet 45-metrowe składy tramwajowe. Dziś takich już nie ma i nie będzie. Miasto nie zamierza kupować dłuższych, bo zdaniem urzędników mieszkańcy nie umieją z nich korzystać.

Obecnie najdłuższe pojazdy poruszające się po warszawskich torach mają 33 metry długości.