Gigantyczna kara dla UPC. Firma będzie musiała zwrócić klientom pieniądze
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na UPC Polska grzywnę i nakazał zwrócić klientom bezpodstawnie naliczone opłaty. Zdaniem urzędu nadawca w swoich umowach stosował kilka niedozwolonych klauzul.
UPC w swoich umowach zastrzegał sobie prawo do podnoszenia opłaty raz w roku od 5 do 8 zł, nie podając przyczyn podwyżek. W przypadku wizyt technika operator sam decydował o tym, czy wizyta była uzasadniona. W przypadku negatywnego rozpatrzenia klient ponosił opłatę w wysokości 50 zł.
Nietypowa kara dla Biedronki
Największa sieć handlowa w Polsce podpadła Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów niedostatecznym informowaniem klientów o możliwościach zwrotu towarów. UOKiK postanowił ukarać Jeronimo Martins Polska w nietypowy sposób: sieć będzie musiała przeprowadzić szkolenia klientów i rozdać części z nich vouchery rabatowe wartości 10 złotych.
Podejrzenia o nieczyste zagrywki Della
O co poszło? O to, że polskie spółki Della – Dell i EMC Computer Systems Poland wraz z ich partnerami handlowymi mogły "zawrzeć porozumienie ograniczające konkurencję". To na razie postępowanie wyjaśniające, regulator podejrzewa, ale nie wie na pewno.
Do procederu mieli być wciągnięci partnerzy handlowi firm, podaje UOKiK. Przypomnijmy, kupno EMC przez Della było jedną z największych transakcji na rynku technologicznym.