Abstra startuje z zupełnie nowym projektem. Tym razem nie chodzi o YouTube
Zawojowali Youtube'a i mają ochotę na więcej. Kompetencje zdobyte podczas pracy przy produkcjach filmowych chcą teraz połączyć z wiedzą na temat podcastów. Ta forma ekspresji zyskuje coraz większą popularność, a zespół Abstra chce wskoczyć na falę.
– Jako firma będziemy oferować zarówno szeroki portfel własnych video podcastów, jak i produkcje w modelu „Podcast as a service”, czyli możliwość tworzenia podcastów dla partnerów komercyjnych analogicznie jak to robimy z kanałami na YouTube – mówi Olek Wandzel, VP Strategy w Abstra.
Twórcy dostaną do dyspozycji pełną infrastrukturę, na którą składa się nowoczesne studio nagraniowe oraz profesjonalny zespół, który zajmie się produkcją oraz post-produkcją materiałów audio i video. Materiały mają powstawać w obu wersjach, ponieważ oprócz platform audio takich jak Spotify, Apple Podcast, czy Soundcloud, każdy podcast będzie dostępny także na Youtube.
– Celem spółki jest zdynamizowanie rozwoju podcastów jako kanału komunikacji w naszym kraju. Wierzymy, że mogą być one idealnym uzupełnieniem dnia dla użytkowników YouTube’a i innych platform VOD. Dzięki naszym działaniom chcemy znacząco wpłynąć na zwiększenie popularności tego typu materiałów – tłumaczy Wandzel.
Olek Wandzel prowadzi podcast, w którym rozmawia z ciekawymi i inspirującymi ludźmi na tematy sportowe i nie tylko.•Fot. Abstra
Firma już przygotowała kilka propozycji, które powinny przyciągnąć widzów z ich kanałów na Youtube. Będą to Dla Pieniędzy Podcast – prowadzone przez Pawła Svinarskiego, Foot Truck Live – podcast dla miłośników piłki nożnej oraz ProTube – prowadzony przez członków kadry zarządzającej Abstra z udziałem ekspertów z dziedziny nowych mediów. Oprócz tego będą rozwijane już istniejące podcasty autorskie, takie jak „Olek Wandzel Podcast” i „Zawodowcy”, prowadzony przez Karola Stryję. W kolejnych tygodniach planowane jest również pojawienie się formatów prowadzonych przez członków Abstrachuje.tv.
– W ramach Storia by Abstra stworzymy również platformę do współpracy dla najbardziej perspektywicznych twórców podcastów, w ramach której będzie dochodziło do wymiany wiedzy, doświadczeń oraz innych zasobów pomiędzy członkami Abstra Podcast Network. Wierzymy, że dzięki wspólnym działaniom i dzielonym know-how zrodzą się nowe, ciekawe przedsięwzięcia podcastowe – mówi Wandzel.
W ramach wspomnianej platformy każdy powinien znaleźć interesujący go format, ponieważ zakres tematyczny jest bardzo szeroki. Jest to m.in. turystyka – „Busem przez świat”, zbrodnie – „Kryminatorium”, informatyka – „Porozmawiajmy o IT”, popkultura – „Nerdy nocą”, sport i turystyka – „Podcast rowerowy”, biznes – „Przedsiębiorcy z wyboru”.
Jak dodaje Wandzel, firma zdaje sobie sprawę, że rynek podcastów w Polsce dopiero zaczyna kwitnąć Wierzą jednak, że rozwój technologii bluetooth oraz rosnąca popularność urządzenie typu smart speaker znacząco pomoże podcastom w dotarciu do szerszej publiczności, dokładnie tak, jak stało się w USA. – To ogromna szansa na dotarcie do milionów konsumentów z wartościowymi treściami audio – podsumowuje Wandzel.