Zara za pan brat z technologią. Stawia w Polsce superszybki automat do odbierania e-zamówień

Patrycja Wszeborowska
Zamawianie odzieży online może być kłopotliwe. Wystarczy przypomnieć sobie, jak uciążliwe bywa umawianie się na odbiór paczki z zabieganym kurierem, któremu nie pasuje żadna godzina czy zwrot niepasujących ubrań. Naprzeciw oczekiwań swoich klientów wychodzi Zara, która właśnie wprowadziła w Polsce automatyczny system odbioru zamówień z e-sklepu.
W sklepie Zara w krakowskim centrum handlowym można odbierać zamówienia z e-sklepu w kilka sekund. 123rf.com
Odbiór w kilka sekund
Zautomatyzowany punkt odbioru zamówień z internetowego sklepu Zary powstał właśnie w Krakowie w centrum handlowym Bonarka City Center, jak podaje businessinsider.com.pl. Dzięki niemu klienci mogą w kilka sekund otrzymać paczkę.

Wystarczy zeskanować kod QR lub wprowadzić PIN, otrzymany wraz z potwierdzeniem wysyłki produktu do sklepu i voilà. System, który jest w stanie zarządzać jednocześnie 900 paczkami, potrzebuje zaledwie kilka sekund, by zlokalizować wybrane zamówienie i dostarczyć je klientowi. Nie wymaga przy tym pomocy ze strony personelu sklepu.


Zara brata się z technologią
Zrobotyzowane rozwiązanie było testowane wcześniej w nowym salonie Zary w Londynie w centrum handlowym Westfield Stratford. Tamtejszy system odbioru może przetwarzać zawrotne 2,4 tysiąca zamówień online. Co więcej, londyński sklep został przekształcony w wyjątkowy concept store.

Klienci, którzy tam zaglądają, mogą do woli przeglądać i przymierzać znajdującą się w sklepie odzież. Kupują jednak online, a jeżeli zdecydują się na zakup jakiegoś towaru przez godziną 14 – zakupy trafią pod ich drzwi jeszcze tego samego dnia. Innowacyjny system działający w sklepie obejmuje ponadto dotykowe ekrany, elektroniczne lustra i mobilne urządzenia obsługi.