Wielka awaria w popularnym banku. Niektórym klientom wyzerowało konta

Izabela Wojtaś
Awaria w Idea Banku trwa w najlepsze. Klienci są zaniepokojeni, bo z ich kont zniknęły pieniądze. Wszystko przez błąd systemu i podwójne księgowanie transakcji.
Klienci Idea Banku mają wyzerowane konta. Ich weekendowe transakcje zostały zaksięgowane podwójnie. Fot. Wikipedia / Adrian Grycuk
W wyniku awarii w Idea Banku transakcje niektórych klientów zostały zaksięgowane podwójnie – taki komunikat podał dziś Idea Bank na swoim oficjalnym profilu na Facebooku. Jak wynika z komentarzy niezadowolonych klientów, do awarii doszło wczoraj po południu, tj. 19 listopada.

Podwójne księgowanie w Idea Banku
W oficjalnym komunikacie możemy przeczytać, że podwójne księgowanie objęło przelewy dokonane w weekend, tj. 16-18 listopada 2019 r. oraz nieliczne transakcje z 15 listopada.

Bank zapewnia, że znaleziono już przyczynę błędu i przeprasza za wysłanie SMS-ów z informacją o przekroczeniu salda. Niestety, nadal trwają jednak prace nad rozwiązaniem problemu. Błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania mają zostać usunięte z systemu jeszcze dziś.


Awarie w bankach to częsty problem
Klienci w social mediach nie zostawiają suchej nitki na Idea Banku. – Najgorszy bank pod słońcem!!! Jak mogłam wypłacić więcej niż mam do dyspozycji nie posiadając debetu? – czytamy w komentarzach na Facebooku.