Fatalna pomyłka sklepu na Black Friday. Drogi produkt prawie za darmo

Patrycja Wszeborowska
Naprawdę niebagatelna promocja sprawiła, że klientki wprost oszalały. Ekskluzywne urządzenie do pielęgnacji twarzy i dekoltu, reklamowane między innymi przez Victorię Beckham lub modelkę Chrissy Teigen, z 1199 złotych zostało przecenione na 46 złotych. Jak się okazało - przez pomyłkę.
Przyrząd do pielęgnacji twarzy i dekoltu UFO normalnie kosztuje 1199 złotych. Przez pomyłkę klienci mogli kupić go aż o 96 procent taniej. YouTube.com / haniacompl
Drogi produkt za grosze
To był prawdziwie Czarny Piątek dla szwedzkiej firmy Foreo, która na pomyłce w promocji straciła ok. 10 mln dolarów przychodu, jak podaje dailymail.co.uk. Wszystko przez błąd w cenie flagowego produktu firmy o nazwie Ufo, czyli urządzenia służącego do pielęgnacji twarzy i dekoltu specjalnymi maskami.

W dniu czarnopiątkowych promocji Ufo nieoczekiwanie pojawiło się na stronie w cenie zaledwie 46 złotych, zamiast 1199 złotych, czyli aż o 96 proc. taniej.Promocja, spowodowana przez zakłócenia na stronie, trwała jedynie dwie godziny, ale one wystarczyły, by wiadomość dotarła do użytkowników na całym świecie.


W ciągu jednej sekundy dochodziło do sprzedaży nawet 20 urządzeń UFO, zaś łącznie z w promocyjnej cenie zostało sprzedane ponad 38 tys. produktów. Jak zauważa portal nowymarketing.pl, Polacy zajęli drugie miejsce w ilości zakupów przyrządu. Wyprzedziły ich jedynie Stany Zjednoczone.

– Na rynku nie istnieje drugie takie urządzenie do pielęgnacji jak UFO, więc jeśli wiadomość o rekordowej obniżce na foreo.com dotarła do tysięcy osób na całym świecie, w zaledwie 2 godziny, to znaczy, że tym razem to fani Foreo byli bardziej czujni… niż my, z powodu szaleństwa zakupowego w Czarny Piątek – zauważył twórca Foreo, Filip Sedic.

Ludzki błąd
Jednocześnie obiecał, że marka zrealizuje wszystkie zamówienia i postara się, by zakupy zostały dostarczone w obiecanym terminie. – Straciliśmy ponad 10 milionów dolarów przychodu, ale zyskaliśmy prawie 40 000 nowych klientów na cały świecie, co jest pozytywną myślą, szczególnie w kontekście przedświątecznej atmosfery – zauważa optymistycznie.

Co spowodowało tak gwałtowną obniżkę? Według firmy był to wypadek przy pracy. Osoba ustawiająca ceny na stronie, pomyliła cenę urządzenia UFO z ceną masek w płachcie.