Nowy wymiar jazdy. Najnowsze udogodnienia w świecie motoryzacji

Materiał promocyjny marki Peugeot
Poszukując auta uniwersalnego, łączącego luksusowe wnętrze z dobrymi właściwościami jezdnymi i pojemnym bagażnikiem, nie sposób nie dostrzec szerokiej oferty segmentu D. To tam znajdziemy zarówno limuzyny, jak i praktyczne kombi naszpikowane nowoczesnymi technologiami.
Obecnie oferowane auta segmentu D dysponują technologiami, które gwarantują bezpieczeństwo i wysoki komfort podczas najdłuższych podróży. Do tej grupy należy Peugeot 508 wprowadzony do oferty w 2019 roku Peugeot / Materiały prasowe
Dlaczego warto wybrać funkcjonalne auto segmentu D?
To jedna z najstarszych klas samochodów na europejskim rynku. Zapoczątkowana wiele dekad temu i sukcesywnie udoskonalana. Obecnie oferowane auta dysponują technologiami, które gwarantują bezpieczeństwo i wysoki komfort podczas najdłuższych podróży. Do tej grupy należy Peugeot 508 wprowadzony do oferty w 2019 roku. Występuje jako reprezentacyjna limuzyna i ekskluzywne kombi w wersji 508 SW. Sprawdzi się zarówno w roli pojazdu firmowego, jak i praktycznej maszyny zdolnej zmieścić na pokładzie 5-osobową rodzinę wraz z pokaźnym bagażem.
Peugeot 508 w wersji 508 SW sprawdzi się zarówno w roli pojazdu firmowego, jak i praktycznej maszyny zdolnej zmieścić na pokładzie 5-osobową rodzinę wraz z pokaźnym bagażemPeugeot / Materiały prasowe
Limuzynę zaprojektowano w stylu coupe. Ma 475 centymetrów długości i można osadzić ją na 19-calowych obręczach ze stopów lekkich. Do wyboru oddano 10 lakierów nadwozia, a drzwi pozbawiono ramek. To akcent rodem z najbardziej rasowych przedstawicieli klasy GT.

Poczuj się jak w domu
Za kierownicą samochodu trzeba się relaksować i właśnie tą drogą poszli francuscy inżynierowie. W 508 i 508 SW zaproponowali drugą generację systemu Peugeot i-Cockpit®. To zestaw naczyń połączonych, mających zapewnić najwyższy komfort jazdy. Co to oznacza? W rękach kierowcy leży niewielka, wielofunkcyjna kierownica pokryta wysokiej jakości skórą. Nieco wyżej, na wysokości wzroku, umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Wirtualny zestaw wskaźników można swobodnie personalizować, dopasowując wygląd do aktualnych potrzeb. Wpisano weń czytelną mapę, prędkościomierz, obrotomierz, a także dane z komputera pokładowego.
Wyświetlacz w centralnej części kokpitu to prawdziwy kombajn multimedialny przypominający bardziej tablet niż klasyczne rozwiązania stosowane u konkurencjiPeugeot / Materiały prasowe
Kolejny wyświetlacz znajduje się w centralnej części kokpitu. Tutaj mamy do czynienia z prawdziwym kombajnem multimedialnym przypominającym bardziej tablet niż klasyczne rozwiązania stosowane u konkurencji. Na 10-calowym ekranie sterujemy większością udogodnień pokładowych. To nawigacja 3D, zewnętrzne nośniki pamięci, automatyczna klimatyzacja, a także aplikacje przeniesione wprost ze smartfona. System nagłośnieniowy marki Focal jest wisienką na torcie. Dysponuje 10 głośnikami, subwooferem, a także aktywnym wzmacniaczem o mocy 515 W. Nie trzeba jechać do filharmonii, by poczuć dreszcze podczas słuchania ulubionej ścieżki dźwiękowej.

Technologie z najwyższej półki
Fotele umieszczono dość nisko, a otaczający kokpit wykonano z materiałów wysokiej próby. Mamy tu między innymi skórę, aluminium, a także miękką w dotyku tkaninę. Ponadto siedziska wraz z oparciami opracowano wspólnie z ortopedami. Ich wyprofilowanie pozwala relaksować się podczas długich podróży, a elektryczna regulacja w ośmiu płaszczyznach błyskawicznie dopasowuje optymalną pozycję. Do dyspozycji jest też wielopunktowy masaż i elektryczna, 4-kierunkowa regulacja podparcia lędźwiowego. Jeśli zatem masz problemy z kręgosłupem, to auto sprawi, że o nich zapomnisz.
Bagażnik Peugeot 508, samochodu, który w wersji 508 SW ma 475 centymetrów długościPeugeot / Materiały prasowe
Jako pierwszy w segmencie 508 zaoferował Night Vision. To kamera noktowizyjna wspierająca jazdę w nocy. Wychwytuje pieszych i duże zwierzęta, a w razie wykrycia zagrożenia i braku reakcji kierowcy elektroniczni asystenci uruchomią hamulce w trybie awaryjnym, by nie dopuścić do kolizji. Na kiepsko oświetlonych drogach doskonale sprawdzą się również aktywne, w pełni LED-owe reflektory. Na nawierzchniach o gorszej jakości docenimy natomiast adaptacyjne zawieszenie z regulacją twardości. Układ oferuje kilka trybów. Sportowy wykorzystamy na autostradzie lub krętych drogach, a komfortowy w mieście.

Szeroka paleta jednostek napędowych
Peugeot wychodzi naprzeciw wymagającym klientom oczekującym dynamicznych silników. W gamie Peugeota 508 znajdziemy aż 6 propozycji. Wszystkie mają doładowanie i cechują się wysoką sprawnością. Benzynowy 1.6 ma 180 lub 225 KM. Zwolennicy wysokoprężnych motorów mogą postawić na 1.5 o mocy 130 KM, który w trasie potrafi zużyć zaledwie 4,1 litra na 100 kilometrów. Więcej koni mechanicznych oferuje 2.0 BlueHDi – 160 lub 180. Najmocniejszy diesel przyspiesza do setki w 8,3 sekundy. Wszystkie wersje silnikowe oprócz najmniejszego diesla standardowo współpracują z nowoczesnym 8-stopniowym automatem.
Peugeot 508 to odpowiedź na zmieniające się rynkowe trendyPeugeot / Materiały prasowe
Nowość stanowi odmiana hybrydowa. Po raz pierwszy w rodzinie 508 i od razu wysoko zawiesza poprzeczkę. Spalinowo-elektryczny układ rozwija 225 KM, a oba silniki dysponują odpowiednio 300 i 320 Nm. To sprawia, że otrzymujemy bardzo dynamiczne i oszczędne auto. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h (135 na prądzie). Kluczowe jest jednak zużycie paliwa. W cyklu mieszanym wynosi 1,3-1,5 litra. Dodatkowo w trybie bezemisyjnym możemy przejechać aż 54 kilometry.

Oferta uszyta na miarę
Peugeot 508 jest odpowiedzią na zmieniające się rynkowe trendy. Wygląda drapieżnie, nosi w sobie cechy praktyczne i sportowe, a na pokładzie gwarantuje wysoki komfort. Do tego oferuje wiele dynamicznych silników, adaptacyjne zawieszenie i technologie, które jeszcze do niedawna mogliśmy spotkać tylko w drogich samochodach z metką premium. Peugeot oferuje własną wersję wygody w bardzo dobrym stylu.