Co kupić ludziom, którzy już mają wszystko? Takie prezenty wręczają sobie miliarderzy

Patrycja Wszeborowska
Miliarderzy posiadają luksusowe domy, kolekcje ubrań od najsłynniejszych projektantów, najnowocześniejsze technologie i garaż wypełniony samochodami. Mogą sobie pozwolić na spełnienie każdej zachcianki. Zatem jaki prezent kupić komuś, kto ma wszystko?
Jaki prezent ucieszy bogacza, który ma już wszystko? 123rf.com
Różne etapy bogactwa
Bogactwo ma różne etapy, jak twierdzi Winston Chesterfield, założyciel Barton Consulting, czyli firmy zajmującej się „luksusowym” conslutingiem. Według niego ludzie, którzy są nowi w bogactwie, mają tendencję do obnoszenia się z nim. Z tego powodu kupują drogie, duże zegarki, przesadną, wystawną biżuterię czy wysadzane diamentami Range Rovery dla siebie i swojej rodziny.

Z drugiej strony ludzie przyzwyczajeni do życia w bogactwie tracą ochotę na „świecenie” pieniędzmi. – Stają się bardziej cyniczni i bardziej skupieni na stosunku jakości do ceny – zauważa Chesterfield w rozmowie z portalem vice.com.


Prezent empiryczny
Z tego powodu taki typ bogaczy nie będzie prezentował sobie drogich przedmiotów od Chanel czy Louisa Vouitton. O wiele lepszym prezentem będzie dla nich darowizna na cele charytatywne dokonana w ich imieniu czy prezent „doświadczalny”, wymagający czasu i poświęcenia uwagi.

Na przykład bogacz doceni transatlantycki rejs luksusowym statkiem, kurs personalny z ulubionym trenerem w ekskluzywnym hotelu, wypad prywatnym odrzutowcem na wspólny shopping do Paryża, lekcję jazdy konnej od światowej sławy jeźdźca czy usługi stylisty, który przejrzy jego garderobę, da kilka cennych porad lub wprowadzi „małe” odświeżenie.

Prezenty doświadczalne mogą przyjmować różne formy, byle pozostawiały jak najbarwniejsze wspomnienia. Jak wspomina Chesterfield, na 50. urodziny bogatej przyjaciółki można sprawić jej w 50 dni poprzedzających uroczystość 50 różnych przeżyć, np. nurkowanie w rafie koralowej jednego dnia i skok ze spadochronu drugiego.

Prawdziwym urokiem prezentów empirycznych jest bowiem satysfakcja ze spędzonego czasu - jedynej rzeczy, której wciąż nie można kupić za pieniądze. Jak wskazuje doradca ds. luksusu, bogaci ludzie są bardzo świadomi upływającego czasu i wiedzą, że nie jest on nieograniczony.