Netflix sknocił sprawę swojego największego hitu. Chodzi o słynną piosenkę z nowego „Wiedźmina”

Patrycja Wszeborowska
Śpiewana przez Jaskra z nowego serialu „Wiedźmin” na Netflixie piosenka „Toss A Coin To Your Witcher” szturmem podbiła internet. Choć oficjalna premiera serii miała miejsce niecałe dwa tygodnie temu, hit już doczekał się kilku naprawdę dobrych przeróbek i wykonań. Jest tylko jeden problem. Na wirusowej popularności piosenki nie skorzysta jej dystrybutor Netflix.
Piosenka śpiewana przez Jaskra "Toss A Coin To Your Witcher" jest hitem internetu. Jednak Netflix na tym nie skorzystał. Netflix "Wiedźmin"
Chodzi o to, że Netflix nie wypuścił oficjalnie piosenki „Toss A Coin To Your Witcher” z serialu „Wiedźmin”. Nie ma jej ani na streamingu na Spotify, ani na Apple Music czy Google Play. Utworu nie ma nawet na oficjalnym profilu Netflixa na YouTube. Piosenka Jaskra w różnych odsłonach, które pojawiły się dotychczas w internecie, pochodzi jedynie z fanowskich kont.

Bezpowrotnie utracone wyświetlenia
Jak zauważa serwis The Verge, jedyne „półoficjalne” wydanie piosenki zostało opublikowane na serwisie Soundcloud na koncie kompozytorów ścieżki dźwiękowej Wiedźmina - Sonyi Belousovej i Gionego Ostinelli. Sam post ma prawie pół miliona wyświetleń, lecz wynik ten blednie w porównaniu z dziesiątkami milionów odtworzeń na fanowskich kanałach YouTube.


Trudno powiedzieć, że Netflix nie mógł przewidzieć sukcesu piosenki. Jak wyznał Joey Batey, odtwórca roli Jaskra, utwór był tak chwytliwy, że nucił go na planie filmowym przez osiem miesięcy nagrywania. Co więcej, fakt gotowej do wydania w świat ścieżki dźwiękowej z „Wiedźmina” potwierdziła sama Belousowa, która wyjawiła na swoim Instagramie, że tylko od Netflixa zależy, czy utwory zostaną wkrótce opublikowane czy nie.

„Wiedźmin" Netflixa w minionym świątecznym tygodniu był najchętniej oglądanym serialem na świecie wyprzedzając m.in. disneyowskiego „The Mandalorian". W zestawieniu obejmującym tamten tydzień był trzecim najchętniej oglądanym serialem na świecie, za „Stranger Things" i „The Mandalorian". Sam Netflix ujawnił, że w Polsce „Wiedźmin" był najchętniej oglądaną produkcją 2019 roku.