Polski McDonald's pozbywa się plastikowych słomek. A to dopiero początek zmian

Jakub Tomaszewski
McDonald's już od pewnego czasu zapowiadał odejście od plastikowych akcesoriów w swoich restauracjach. Z dniem wczorajszym słowo ciałem się stało i z lokali McDonald's w całej Polsce znikają między innymi plastikowe słomki. Ich papierowe odpowiedniki będą funkcjonować od 23 stycznia we wszystkich lokalach sieci w Polsce.
McDonald's rezygnuje z plastikowych słomek na rzecz papierowych Fot. 123rf.com
Od 23 stycznia 2020 w żadnym lokalu McDonald's w Polsce nie uświadczymy plastikowych słomek. Zastępujące je papierowe były testowane pod kątem wytrzymałości. Okazało się, że mogą tkwić w wodzie nawet przez 5,5 godziny i nie namokną, a do tego są w 100 proc. biodegradowalne i podlegają recyklingowi.

Ale papierowe słomki to dopiero początek. Na równie przyjazne środowisku zamieniono także patyczki do balonów oraz opakowania lodów.

Tony plastiku rocznie
Jak podaje McDonald's, rocznie w jego restauracjach zużywa się 160 mln słomek, 23 mln kubeczków oraz 3,5 mln patyczków do balonów. Na zmianach tych mas plastiku na materiały do recyklingu właściciel restauracji typu fast food nie zamierza poprzestać.


– Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych

Wprowadzenie papierowych słomek, nowych opakowań McFlurry i papierowych patyczków do balonów to elementy długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju McDonald’s. Jej cele to między innymi znacząca redukcja gazów cieplarnianych z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recycling wszystkich odpadów z sal jadalnych oraz wprowadzenie opakowań wykonanych ze źródeł odnawialnych - czytamy wkomunikacie prasowym firmy.

Świadomość
Globalna sieć restauracji wydaje się dostrzegać światowe trendy nie tylko w dziedzinie ekologii, ale również w edukacji wyższej. Ta ostatnia w Polsce nie zawsze nadąża za potrzebami rynku pracy. Niedawno w INNPoland.pl pisaliśmy o nowym kierunku studiów, który McDonald's uruchamia we współpracy z ALK.