Na swoim koncie ma już 14 zwycięstw z rzędu. I nie zanosi się na to, by ktoś miał go zdetronizować
Rynek telewizorów się zmienia. Wszystko za sprawą innowacji, których rozwój postępuje w zastraszającym tempie. W ofercie większości producentów RTV są już dostępne telewizory 8K, które oferują czterokrotnie większą rozdzielczość niż telewizory 4K. Od trzech lat dostępne są już telewizory Samsung QLED 8K ze sztuczną inteligencją i procesorami opartymi o sieci neuronowe, które oferują doskonały obraz, pełen precyzyjnie oddanych szczegółów. Sztuczna inteligencja jest już także w telewizorach 4K, dzięki czemu materiały wideo nagrane w latach 70. czy 80. wyglądają lepiej.
W ostatnich latach gigant branży elektronicznej z Korei Południowej kładzie nacisk na telewizory QLED – modele wykorzystujące do generowania treści wideo tzw. technologię wyświetlania kropki kwantowej. Dzięki jej zastosowaniu obraz zyskuje bardzo szeroki zakres barw, które są niezwykle intensywne i przez to bardziej realistyczne.
Telewizor Samsung QLED Q90•Materiały prasowe / Samsung
Z badania przeprowadzonego przez IHS Markit wynika, że w 2019 roku firma Samsung sprzedała telewizory QLED w liczbie ponad 5,3 mln sztuk. Jest to wynik dwukrotnie większy od tego osiągniętego w 2018 roku, a zarazem dwa razy wyższy niż dla wszystkich OLED TV. Udział QLED w całkowitej sprzedaży odbiorników Samsung to 12 proc.
Z tą linią produktową Samsung wiąże zresztą bardzo ambitne plany. Do końca tego roku planuje bowiem poprawić wynik sprzedaży telewizorów z panelami QLED o nieco ponad 50 proc. Jednak przekroczenie progu 8 milionów sprzedanych egzemplarzy w tym segmencie będzie już dla nich powodem do świętowania sukcesu.
Telewizor Samsung QLED 8K Q950R•Materiały prasowe / Samsung
Przyczyn dominacji firmy Samsung na rynku telewizorów upatruje się w konsekwentnej realizacji strategii firmy, która zakłada inwestycję w rozwój linii QLED. Gigant wierzy, że dzięki zastosowaniu nowych technologii, wraz z kolejną generacją tych produktów, zapewni widzom coraz lepsze wrażenia wizualne, sobie zaś – ich lojalność.
Artykuł powstał we współpracy z Samsung