Netflix obniży jakość wideo w Europie. Klienci nie dostaną zwrotu pieniędzy

Katarzyna Florencka
Szef Netfliksa Reed Hastings poinformował, że serwis obniży na 30 dni jakość streamingu w Europie. Ma to zapobiec przeciążeniu europejskich sieci telekomunikacyjnych w czasie, gdy większość mieszkańców kontynentu znajduje się w domach podczas epidemii koronawirusa.
Netflix obniży jakość streamingu w Europie na 30 dni. Fot. 123rf.com
AKTUALIZACJA 14:30: W oficjalnym komunikacie przedstawiciele Netflixa poinformowali, że pomimo obniżenia jakości klienci nie otrzymają zwrotu pieniędzy ani rekompensaty w postaci wydłużenia dostępu do usługi.

Netflix zmniejszy ilość przesyłanych danych o 25 proc. Decyzja ta stanowi odpowiedź na apel Komisji Europejskiej, która zwraca uwagę na to, że epidemia koronawirusa znacznie zwiększyła ruch internetowy na naszym kontynencie. Znajdujący się na kwarantannie europejczycy masowo sięgają po rozrywkę w internecie, taką jak gry czy właśnie serwisy streamingowe.


Sam Netflix ma w Europie 51 mln użytkowników.

Niższa jakość przez 30 dni

Szef Netflixa spotkał się w tej sprawie z Thierrym Bretonem, komisarzem ds. rynku wewnętrznego UE. Decyzja o zmniejszeniu ilości przesyłanych danych ogłoszona została właśnie po tym spotkaniu

– Oceniamy, że zmniejszy to ruch generowany przez Netfliksa w europejskich sieciach o około 25 procent, zapewniając jednocześnie naszym użytkownikom dobrą jakość usług – poinformował rzecznik prasowy serwisu, cytowany przez "The Guardian".

Netflix zapewnia, że większość użytkowników nie powinna dostrzec ubytku jakości.

Netflix Party

W sytuacji, w której odradza się wychodzenie z domu i spotkania ze znajomymi, wielu ludzi przenosi te spotkania na grunt internetowy. Co więcej, przez internet ze znajomymi ogląda nawet filmy czy seriale na Netflixie. Jak pisał w naTemat.pl Bartosz Godziński, podczas epidemii koronawirusa renesans przeżywa wtyczka Netflix Party, która pozwala na wspólne oglądanie filmów i seriali bez wychodzenia z domu.