Telefon VoIP. 4 powody, dla których firma powinna korzystać z tego rozwiązania

Datera
Masz małą firmę. Możliwe, że działasz lokalnie – masz warsztat samochodowy, restaurację lub prywatny gabinet medyczny. Możliwe, że rozwijasz ją w sieci – jako mały sklep lub usługodawca B2B. Jedno jest pewne: zdobywasz i utrzymujesz klientów dzięki responsywności, elastyczności i konsekwencji. Raczej na pewno nie robisz tego masowo.
Nie trzeba od razu otwierać call center. Trzeba odbierać tak, aby klienci nie czekali na rozmowę, a pracownicy nie byli pogrzebani pracą. Pomoże w tym wirtualna centrala Datera Materiały prasowe / Datera
Właśnie dla takiej firmy telefon powinien być ważnym źródłem pozyskiwania klientów i ich utrzymania. Jak podają różne badania, dla 61% konsumentów telefon jest bardzo ważny na etapie finalizacji zakupu. Tylko 4% użytkowników mobilnych nie zadzwoniło nigdy przez dokończeniem zakupu do firmy!

Nie trzeba od razu otwierać call center. Trzeba odbierać tak, aby klienci nie czekali na rozmowę, a pracownicy nie byli pogrzebani pracą. Mało tego – trzeba to robić małym kosztem i z małym zespołem: sprytnie, elastycznie, także zdalnie.

Wtedy mamy realną szansę na to, aby blisko 50% dzwoniących do nas osób zostało naszymi klientami. Trzeba mieć w firmie telefon VoIP, który to umożliwi. Oto jak:

Odbierzesz więcej połączeń od Klientów

"Proszę czekać, na rozmowę, oczekują dwie osoby… połączenie powinno nastąpić za 2 minuty". Ten komunikat to sygnał, że na linii działa moduł ACD (Automatic Call Distribution lub kolejkowania połączeń). Realizuje on dwa zadania: algorytm łączy dzwoniących z pracownikami w najwydajniejszy sposób (minimalizując czas oczekiwania na połączenie), a automat informuje oczekujących o czasie oczekiwania (jeżeli połączenie nie może być zrealizowane natychmiast).

Dlaczego to takie ważne? Weź pod uwagę te dane: 30 sekund oczekiwania w zawieszeniu badani odbierali jako 15, jeżeli w tle grała przyjemna muzyka. Podobnie, łatwiej nam poczekać 2 minuty na rozmowę, jeżeli wiemy jak długo czekać – niż 30 sekund, ale słysząc jedynie głuchy ton w słuchawce.

Dlaczego dla Ciebie to ważne? To proste: dla małej firmy, z małym zespołem, każde odebrane połączenie jest na wagę złota. Nigdy nie uzyskasz skuteczności jak call center banku, bo masz po prostu za mały zespół. Łatwiej Tobie walczyć o Klientów w ten sposób.

Koszt jednego stanowiska jest bardzo niski

Telefonia VoIP pozwala na minimalizację kosztu jednego stanowiska pracy, a koszty sprzętu mogą być wręcz pomijalne przy dzwonieniu z komputera.

– Korzystając z naszej telefonii, firma kupuje tylko to, czego potrzebuje: od funkcji po pakiety minut. Otwarta taryfa na połączenia może być także bardzo opłacalna, gdyż 80% wszystkich połączeń w MŚP to ruch przychodzący. Nawet zwykle dużo dzwoniące działy są coraz częściej orientowane raczej na skuteczne odbieranie niż kampanie wychodzące – komentuje Jarosław Łuczkiewicz, szef e-commerce Datera & Lead360.

Koszt konta VoIP może wynieść mniej niż 20 zł miesięcznie – tyle ile zadowalającej jakości zestaw słuchawek z mikrofonem. To na pewno taniej niż zaopatrzenie każdego pracownika w telefon komórkowy.

Praca zdalna z VoIP jest bardzo łatwa

VoIP to jedna z kluczowych technologii dla pracy zdalnej i mieszanej. Jeżeli pracownik będzie korzystać z firmowego konta VoIP, to bez względu na to, czy pracuje z biura, kawiarni, drugiego oddziału czy domu, to będzie mógł korzystać ze wszystkich korzyści, jakie ono daje. Cały czas będzie posługiwać się firmowym numerem, będzie przydzielony do obsługi połączeń przychodzących przez funkcję ACD (kolejkowania), jego rozmowy będą rejestrowane w CRM i widoczne w centralnym panelu WWW do zarządzania telefonią.

Innymi słowy, VoIP pozwoli na normalną pracę z dowolnej lokalizacji, bez konieczności uruchamiania przekierowań i dodatkowej konfiguracji, bez korzystania z prywatnych numerów. Telefonia VoIP pozwala na kontakt ze światem zewnętrznym w każdych warunkach, nie tylko na komunikację wewnątrz firmy jak wiele systemów dla firm. Pozwala też na wygodne prowadzenie konferencji czy rozmów wideo.

Warto skutecznie odbierać. Uruchomienie telefonii VoIP w firmie nie jest związane z dużymi wydatkami, a rezultaty może przynieść z dnia na dzień – kiedy od razu zaczniemy odbierać skuteczniej, każdy pracownik zyska numer i telefon pozwalające na elastyczną pracę w dowolnych warunkach.

Datera oferuje systemy VoIP dla contact center i biur. Nasza wirtualna centrala oferuje wspomniane tutaj funkcje i wiele więcej. Wspomoże każdy biznes. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź ofertę Datera i poproś o nas wycenę specjalnie dla czytelników INNpoland – zobacz ile możesz oszczędzić, opierając telekomunikację w swojej firmie o VoIP.