Wracają restauracje, fryzjerzy i gabinety kosmetyczne. Oto nowe zasady działania

Katarzyna Florencka
Od 18 maja ponownie otwarte zostaną salony fryzjerskie, gabinety kosmetyczne i restauracje. Wszystkie te miejsca będą jednak działać w nowym reżimie sanitarnym. Poniżej przedstawiamy szczegółowo, jak będzie wyglądać wizyta w tych miejscach.
Od poniedziałku 18 maja w nowym rygorze sanitarnym otwarte zostaną restauracje, salony fryzjerskie oraz gastronomiczne. Fot. Krzysztof Ćwik / Agencja Gazeta
Po ogłoszeniu otwarcia branży beauty i gastronomicznej Ministerstwo Rozwoju opublikowało szczegółowe wytyczne, dotyczące nowego reżimu sanitarnego w restauracjach, u fryzjerów i kosmetyczek.

Salony fryzjerskie i gabinety kosmetyczne – nowe zasady


– Na wizytę będziemy umawiać się zdalnie: online lub telefonicznie;
– Nie będziemy mogli czekać na usługę w poczekalni;
– Zarówno klienci jak i obsługa będą musieli zasłaniać nos i usta (jeśli tylko pozwala na to typ zabiegu);
– W trakcie wykonywania usługi ani klienci, ani pracownicy nie będą mogli używać telefonów komórkowych;
– W gabinecie kosmetycznym i salonie fryzjerskim może przebywać tylko tylu klientów, ile jest stanowisk do ich obsługi.

Restauracje – nowe zasady


– Będzie wprowadzony limit osób w lokalu: na jedną osobę będą musiały przypadać co najmniej 4 m2;
– Przy wejściu do lokalu obowiązkowa będzie dezynfekcja rąk;
– Według zaleceń, przy jednym stoliku będzie mogła przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. W innym przypadku przy stoliku powinny siedzieć pojedyncze osoby, chyba, że odległości między nimi wynoszą min 1,5 m i nie siedzą oni naprzeciw siebie;
– Będziemy mogli zjeść posiłek zarówno na sali restauracji, jak i w ogródku restauracyjnym; – Siedząc przy stoliku, nie będziemy musieli nosić maseczek;
– Restauracje będą musiały zachować 2 metry odległości pomiędzy stolikami;
– Jeśli stoliki bedą oddzielone przegrodami o wysokości minimum 1 m ponad blat stolika, to odległość pomiędzy stolikami będzie zmniejszona do 1 m;
– Obsługa będzie musiała dezynfekować stolik po każdym kliencie;
– Zarówno kucharze, jak i obsługa będą musieli nosić maseczki i rękawiczki
– Na zewnątrz powinny zostać wyznaczone bezpieczne strefy dla gości oczekujących na wejście. Pracownicy restauracji będą doprowadzać nas do konkretnego wolnego stolika.