Powstał ranking najpopularniejszych sportowych marek. Różnice między krajami dają do myślenia

Michalina Krysiak
Sportowe buty nosimy obecnie do wszystkiego, zatem producenci mogą mówić o bardzo tłustych latach. Jak wiadomo, są marki bardzo i bardziej fajne. Oto lista najbardziej pożądanych znaków na butach zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Powstał ranking najpopularniejszych w Polsce sportowych marek. Unsplash.com
Ranking TOP10 sportowych marek stworzył portal Sneakerstudio. Autorzy poddali analizie statystyki wyszukiwań najbardziej popularnych brandów sportowych w Polsce i na świecie. Wyniki są zaskakujące. Również różnice pomiędzy poszczególnymi krajami dają do myślenia.

Podium polskiego rankingu zajęły Nike, Adidas i Vans. Nike może pochwalić się miażdżącą przewagą nad konkurentami. Jego nazwa wyszukiwana jest ponad 6,4 mln razy miesięcznie w wyszukiwarce Google, co przekłada się na 37 proc. udziałów na rynku. Adidas znalazł się na drugiej pozycji z udziałami 29 proc.


Z kolei trzecie miejsce może niektórych zdziwić. Głównie ze względu na różnicę między zajmującą je marką Vans, a dalszymi konkurentami. Liczba miesięcznych wyszukiwań produktów Vans wynosi 2,5 mln, co przekłada się na niecałe 15 proc. rynku. Czwarty z kolei jest New Balance z wynikiem o ponad 10 pkt proc. niższym.
Ranking TOP10 sportowych marek w Polscefot. Sneakerstudio
Rzeczywiście, na ulicach polskich miast często widujemy fanów klasycznych “vansów”.

Zaskakująco słabnącą popularność marki Reebok pokazał jej wynik - to 600 280 wyszukiwań w Google miesięcznie, co daje firmie szóste miejsce w rankingu przy udziale rynkowym na poziomie zaledwie 3,48 proc. Może to świadczyć o tym, że tak znana marka traci zainteresowanie wśród swoich dotychczasowych odbiorców.

Najpopularniejsze sportowe marki na świecie

Podobnie pierwsza trójka wygląda w większości europejskich krajów. Nike bije konkurencję na łopatki, osiągając wyniki od 32 proc. na Ukrainie do prawie 50 proc. na Słowacji. Adidas w większości państw zajmuje drugie miejsce. Jedynie w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech wyprzedza go Vans. Ranking zamykają zazwyczaj firmy Birkenstock i Dr. Martens.
Najpopularniejsze marki sportowe w Europiefot. Sneakerstudio
Skąd tak znacząca przewaga produktów Nike? Sekret może tkwić w ich odważnych kampaniach reklamowych, o których pisaliśmy wcześniej w Innpoland. Reklamy nawiązujące do wartości zapadają w pamięć i przyciągają nowych odbiorców.