Powstał ranking najpopularniejszych sportowych marek. Różnice między krajami dają do myślenia
Sportowe buty nosimy obecnie do wszystkiego, zatem producenci mogą mówić o bardzo tłustych latach. Jak wiadomo, są marki bardzo i bardziej fajne. Oto lista najbardziej pożądanych znaków na butach zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Podium polskiego rankingu zajęły Nike, Adidas i Vans. Nike może pochwalić się miażdżącą przewagą nad konkurentami. Jego nazwa wyszukiwana jest ponad 6,4 mln razy miesięcznie w wyszukiwarce Google, co przekłada się na 37 proc. udziałów na rynku. Adidas znalazł się na drugiej pozycji z udziałami 29 proc.
Z kolei trzecie miejsce może niektórych zdziwić. Głównie ze względu na różnicę między zajmującą je marką Vans, a dalszymi konkurentami. Liczba miesięcznych wyszukiwań produktów Vans wynosi 2,5 mln, co przekłada się na niecałe 15 proc. rynku. Czwarty z kolei jest New Balance z wynikiem o ponad 10 pkt proc. niższym.
Ranking TOP10 sportowych marek w Polsce•fot. Sneakerstudio
Zaskakująco słabnącą popularność marki Reebok pokazał jej wynik - to 600 280 wyszukiwań w Google miesięcznie, co daje firmie szóste miejsce w rankingu przy udziale rynkowym na poziomie zaledwie 3,48 proc. Może to świadczyć o tym, że tak znana marka traci zainteresowanie wśród swoich dotychczasowych odbiorców.
Najpopularniejsze sportowe marki na świecie
Podobnie pierwsza trójka wygląda w większości europejskich krajów. Nike bije konkurencję na łopatki, osiągając wyniki od 32 proc. na Ukrainie do prawie 50 proc. na Słowacji. Adidas w większości państw zajmuje drugie miejsce. Jedynie w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech wyprzedza go Vans. Ranking zamykają zazwyczaj firmy Birkenstock i Dr. Martens.Najpopularniejsze marki sportowe w Europie•fot. Sneakerstudio