Sprawdźcie swoje transakcje z poniedziałku. Klientom tego banku zniknęły pieniądze

Katarzyna Florencka
Chwile grozy mogli przeżyć wczoraj wieczorem klienci mBanku, którzy zalogowali się na swoje konta i odkryli serię podwójnie naliczonych transakcji. W serii oficjalnych oświadczeń bank odniósł się do awarii i poinformował, co dalej z niesłusznie zabranymi pieniędzmi.
W poniedziałek w wyniku awarii w mBanku transakcje kartami debetowymi były naliczane podwójnie. Fot. naTemat
W wyniku awarii, która miała miejsce w poniedziałek, mBank podwójnie zaksięgował części klientów operacje dokonane kartami debetowymi. Do wystąpienia dużego błędu bank przyznał się jeszcze wczoraj – i obiecał, że klienci jak najszybciej otrzymają swoje pieniądze z powrotem.

Awaria w mBanku

Dziś rano, tuż po godz. 7, mBank poinformował na swoich kontach w mediach społecznościowych o usunięciu awarii. Przedstawiciele banku zapewniają przy tym, że nie trzeba składać reklamacji: zwrot pieniędzy powinien być automatyczny. Korekta transakcji powinna się pojawić w historii operacji. Poniedziałkowa awaria to pierwsza od kilku miesięcy duża wpadka mBanku. W sierpniu zeszłego roku popularny bank automatycznie przypisał nowym klientom konta innych osób. Prawowici właściciele rachunków mieli wówczas spory problem z odzyskaniem swoich pieniędzy: konsultanci w ogóle nie widzieli ich w swoim systemie.


"Na skutek błędu niewielka grupa klientów mogła zobaczyć informacje dotyczące innych osób. Ze względów bezpieczeństwa natychmiast ograniczyliśmy dostęp do serwisu. Pieniądze klientów są bezpieczne. Z każdą z osób, której ten problem dotyczy kontaktujemy się indywidualnie. Podjęliśmy wszystkie kroki, jakich wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo serdecznie przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął" – pisał wówczas w oświadczeniu bank.