Wielkie plany Fiata w Polsce. Z fabryki wyjedzie imponująca liczba nowych aut

Natalia Gorzelnik
Fabryka w Tychach ma zacząć produkować nowoczesne Fiaty w 2023 r. Z linii produkcyjnej ma schodzić 130 tysięcy nowoczesnych SUV-ów rocznie.
Fabryka FCA Poland w Tychach. Fot. Dominik Gajda / Agencja Gazeta

Fiat w Tychach

W Tychach mają być produkowane małe crossovery Fiata wywodzące się z Concept Centoventi - donosi portal Automotive News. Plan produkcji zakłada 130 tys. sztuk rocznie na nowoczesnej platformie CMP.

Linia ma ruszyć w 2023. Na początek powstaną modele benzynowe, niedługo później - elektryki. W lutym 2024 r. Fiat będzie składany również w wersji hybrydowej.

To jednak nie koniec planów tyskiej fabryki. Ma ona produkować również małe crossovery Jeepa. W Tychach będzie również powstawał kompaktowy SUV marki Alfa Romeo w liczbie 60 tys. egzemplarzy rocznie.


Wydajność fabryki Stellantis jest określana na 400 tys. samochodów rocznie, z czego 300 tys. mają stanowić nowe pojazdy Jeepa, Fiata i Alfa Romeo.

Stellantis

– Nowoczesne, hybrydowe i elektryczne samochody marek Jeep, Fiat i Alfa Romeo już w 2022 zaczną wyjeżdżać z fabryki w Tychach. Inwestycja warta 755 mln zł z perspektywą wielokrotnego zwiększenia nakładów to koronny dowód zaufania rynków do Polski – cieszył się z inwestycji w grudniu na Twitterze Jarosław Gowin.
Czytaj także: Gowin ogłosił "dobrą wiadomość dla polskiej gospodarki". Wywołała niemałe zdziwienie
Zakłady w Tychach były największą w Europie fabryką samochodów koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles). W 2018 roku wyprodukowano tam 259 448 samochodów, w tym: Fiatów 500 –184 759 szt., Abartów 500 –26 314 szt. i Lancii Ypsilon – 48 375 szt. 99 proc. samochodów marek FCA produkowanych w Tychach (tj. 253 746 szt.) eksportowano na rynki 67 krajów świata, w tym do Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, a także do Japonii i Australii.

Od stycznia 2021 FCA połączyło swoje siły z PSA (Peugeot Société Anonyme) i utworzyło megakoncern motoryzacyjny Stellantis.