Skuteczna sprzedaż w internecie. Otwórz sklep na PrestaShop i zacznij zarabiać

Artykuł PR SalesTube powered by hmmh
Sklep internetowy oparty na oprogramowaniu PrestaShop oferuje ponad 300 zaawansowanych funkcji, dzięki którym możesz skutecznie zarządzać sprzedażą w internecie. Platformę dostosujesz do swoich potrzeb, dodając lub usuwając wybrane funkcje. PrestaShop to popularny silnik sklepowy wybierany głównie przez małe i średnie biznesy.
Sklep internetowy oparty na oprogramowaniu PrestaShop oferuje ponad 300 zaawansowanych funkcji, dzięki którym możesz skutecznie zarządzać sprzedażą w internecie. PrestaShop to popularny silnik sklepowy wybierany głównie przez małe i średnie biznesy Materiały prasowe / SalesTube
Jeżeli poszukujesz sprawdzonego rozwiązania sklepowego, które cieszy się niesłabnącą popularnością, PrestaShop to dobry wybór. No dobrze, ale jak założyć sklep na PrestaShop? Dzięki temu artykułowi dowiesz się, jak zacząć przygodę ze swoim pierwszym biznesem w internecie!

Wybór domeny


Na początku musisz zadbać o adres swojego sklepu internetowego. Polskie sklepy najczęściej wybierają domenę z końcówką .pl – oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby podpiąć do sklepu kilka domen z różnymi rozszerzeniami (np. .eu, .com). Wszystko zależy od tego, czy zamierzasz działać lokalnie na polskim rynku, czy rozszerzać biznes globalnie.

Wybór adresu dla sklepu internetowego nie jest łatwy, ponieważ żyjemy w czasach, w których większość dobrych nazw jest już zarezerwowana. Niektórzy przedsiębiorcy wybierają nazwę swojej firmy, a inni połączenie kilku słów. Wybierając nazwę domeny, musisz pamiętać, aby była krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz najlepiej bez polskich znaków.

Zakup hostingu


Oprogramowanie PrestaShop musi zostać zainstalowane na serwerze, dlatego potrzebujesz odpowiedni hosting dla sklepu internetowego. Aplikacja sklepowa obciąża serwer, ponieważ przetwarza dużą ilość danych. Im więcej produktów, integracji i modyfikacji na stronie Twojego sklepu, tym szybszy i wydajniejszy hosting potrzebujesz.

Jeżeli dopiero zaczynasz, nie potrzebujesz ogromnej ilości miejsca na serwerze. Na początku zwykle wystarcza dysk o pojemności 15/20 GB. Warto wziąć pod uwagę, że serwer powinien działać stabilnie, więc w przypadku sklepów warto wybrać sprawdzonego dostawcę, który oferuje rozwiązania przeznaczone dla konkretnych platform.

Instalacja i konfiguracja PrestaShop


Wybierając hosting przeznaczony dla oprogramowania PrestaShop, najczęściej dostajemy możliwość automatycznej instalacji tego oprogramowania. Jeżeli jednak nie masz na serwerze opcji instalacji modułu PrestaShop, możesz go wgrać na serwer samodzielnie. Najnowszą wersję pobierzesz z oficjalnej strony platformy.

Po instalacji modułu otrzymasz wiadomość e-mail z danymi logowania do panelu administratora. Po zalogowaniu się do panelu możesz rozpocząć konfigurację swojego sklepu, aby był gotowy do przyjmowania pierwszych zamówień.

• Na początku wybierz szatę graficzną dla sklepu. PrestaShop posiada darmowy szablon, który możesz spersonalizować, dodając np. swoje logo i inne elementy graficzne. Możesz również skorzystać z dodatkowych szablonów dostępnych na platformie, aby Twój sklep był dokładnie taki, jaki sobie wymarzysz.

• Dodaj produkty do swojego sklepu, które będą zawierały jak najwięcej informacji, np. cenę, zdjęcia, opis, warianty, stan na magazynie.

• Dodaj najpopularniejsze i bezpieczne opcje płatności – kartę kredytową, przelew bankowy, płatności elektroniczne (np. PayU).

• PrestaShop oferuje moduły udostępniane przez firmy kurierskie. Możesz wybrać opcje dostawy towarów do klientów oraz firmę, która będzie je realizować.

• W panelu administracyjnym masz dostęp do wielu funkcji i aplikacji, które możesz wykorzystać w swoim sklepie – narzędzia marketingowe, kampanie mailingowe, porównywarki cenowe i wtyczki społecznościowe.


O czym pamiętać, wprowadzając produkty do sklepu?


Po zainstalowaniu i konfiguracji sklepu możesz zacząć uzupełniać go swoimi produktami. Pamiętaj o dodaniu dla każdego produktu na stronie unikalnej nazwy i opisu! Jest to bardzo ważne dla pozycjonowania w wyszukiwarce. Nie kopiuj tekstów z innych stron, ponieważ algorytmy Google nie przepadają za duplikacją treści.

Każdy produkt w sklepie internetowym musi również mieć dobrej jakości zdjęcia. Fotografie produktów nie mogą być zbyt małe, aby dobrze przedstawić oferowany asortyment. Nie mogą być też zbyt duże, ponieważ spowolnią Twoją stronę. Warto dążyć do tego, aby obrazy ważyły ok. 200-300 KB. Wielkość zdjęć wpływa na szybkość działania sklepu internetowego. Szybszy sklep jest bardziej lubiany przez wyszukiwarki, więc warto poświęcić więcej czasu na dodanie produktów na stronie.

Zadbaj o regulamin i politykę prywatności


Każdy sklep internetowy powinien mieć własny regulamin. To nie tylko wymóg prawny, ale też możliwość pokazania się w oczach klientów jako wiarygodny sprzedawca. W regulaminie musisz przedstawić m.in. politykę zwrotów towarów, opcje gwarancji czy reklamacji oraz podać potrzebne informacje i dane związane z Twoją działalnością. W panelu PrestaShop znajdziesz moduł „Menadżer zgód i regulaminów”, który pozwoli Ci dostosować sklep do wymogów RODO.

Reklama sklepu internetowego


Aby Twój sklep sprzedawał, klienci muszą o nim usłyszeć! Warto zainwestować w działania promocyjne, które przyciągną klientów na Twoją stronę. Istnieje wiele możliwości dotarcia ze swoim produktem do innych ludzi. Możesz zwiększać rozpoznawalność marki w mediach społecznościowych (np. Facebook, Instagram) lub korzystając z kampanii reklamowej od Google czy też zainwestować w działania SEO. Warto zoptymalizować swoją stronę pod kątem wyszukiwarek.

PrestaShop pozwala na zaawansowaną personalizację witryny, m.in. na dodawanie tagów, opisów do obrazków, dodatkowych modułów, więc warto z tego korzystać. Do swoich klientów możesz docierać za darmo (pozyskując ich organicznie) lub płacąc za reklamę i mieć natychmiastowe efekty. Dobrze przeprowadzona strategia reklamowa może wygenerować większy ruch i sprzedaż nawet w pierwszych tygodniach działania! Na początku działalności warto skorzystać z jak największej ilości dróg reklamy, by stworzyć świadomość marki wśród potencjalnych konsumentów.

Sklep na PrestaShop – podsumowanie


Korzyści płynące z posiadania własnego sklepu są ogromne, a rachunek kosztów i potencjalnych zysków pokazuje, że warto zdecydować się na własny sklep internetowy. PrestaShop to dobra opcja dla tych, którzy chcą prowadzić biznes online, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Moduł PrestaShop zawiera wszystkie niezbędne narzędzia potrzebne do otwarcia pierwszego sklepu internetowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu stworzysz w prosty sposób profesjonalną i funkcjonalną stronę sklepową.