TVP dostała 1,5 mln zł na promocję Funduszu Odbudowy. Nie mamy z niego jeszcze ani złotówki

Katarzyna Florencka
Choć Polska nie zobaczyła jeszcze ani złotówki z Funduszu Odbudowy UE, to rząd nie pożałował pieniędzy na jego promocję. Na kampanię reklamową w dwa miesiące wydał niemal 6 mln zł – a spora część tego budżetu trafiła do TVP.
TVP Jacka Kurskiego dostała 1,53 mln zł za promocję unijnego Funduszu Odbudowy Fot. Dawid Żuchowicz / Agencja Gazeta

Miliony na promocję Funduszu Odbudowy

Pod koniec kwietnia ruszyła w całej Polsce wielka kampania reklamowa mająca promować Fundusz Odbudowy UE, z którego do Polski powinno trafić 770 mld zł. Póki co jednak Polacy nie zobaczyli z unijnych pieniędzy ani złotówki; na akceptację Komisji Europejskiej wciąż czeka bowiem Krajowy Plan Odbudowy.

Nie przeszkodziło to jednak rządowi w rozpoczęciu – i zakończeniu – wielkiej kampanii reklamowej promującej jego sukces. Jak podaje Onet, dwumiesięczna kampania kosztowała aż 5,9 mln zł z budżetu Kancelarii Premiera. Najwięcej zarobiły na tym Telewizja Polska oraz Polsat. Portal podaje pełne zestawienie kosztów kampanii reklamowej z podziałem na media, w których się odbywała: Dlaczego KPRM postanowiło tak szeroko promować program, z którego nie dostaliśmy jeszcze żadnych pieniędzy? "Zależy nam, aby informacja o perspektywach na rozwój naszego kraju dotarła do wszystkich mieszkańców Polski" – stwierdził szef komitetu stałego Rady Ministrów Łukasz Schreiber w odpowiedzi na pytanie posłów KO Michała Szczerby i Dariusza Jońskiego.


"Warto podkreślić, że środki, które wywalczył rząd Mateusza Morawieckiego, to nie są abstrakcyjne środki europejskie. Mają one pomóc Polakom w otrzymaniu szansy na lepszą infrastrukturę drogową, kolejową, internetową, energetyczną. To są środki, które będą odgrywały ogromną rolę w awansie cywilizacyjnym Polski" – dodał Schreiber.

Pieniądze z budżetu dla TVP

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, TVP regularnie otrzymuje fundusze z państwowej kasy. I mowa tutaj nie tylko o słynnych 2 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu.

Przed kilkoma miesiącami portal OKO.press policzył, ile publicznych pieniędzy dołożyliśmy przez 4 lata do TVP. Swoje obliczenia serwis oparł na danych gromadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Kwota robi ogromne wrażenie – łącznie było to aż 5,9 mld zł! A trzeba zaznaczyć, że nie uwzględnia ona jeszcze "setek milionów ze zleceń państwowych instytucji i reklam państwowych spółek".