Największy w Polsce amerykański pracodawca zatrudnia już ponad 23 000 stałych pracowników
– Pracę w Amazon wybrałam, kierując się możliwością doskonalenia swoich umiejętności w najciekawszym dla mnie zakresie, czyli pracy z ludźmi, poszerzania wiedzy oraz efektywności wykonywania obowiązków. Ponadto, Amazon oferuje szeroki pakiet benefitów oraz elastyczny czas pracy, co daje możliwość pogodzenia życia zawodowego z prywatnym – komentuje Edyta Nowak, pracowniczka Centrum Amazon w Pawlikowicach koło Łodzi.Niezwykle poważnie podchodzimy do kwestii długofalowego rozwoju naszej działalności w Polsce i cieszę się, że nasz zespół powiększył się do 23 000 pracowników. Szczególnie dumny jestem z faktu, że udało nam się stworzyć tak dużo atrakcyjnych miejsc pracy pomimo trwającej pandemii oraz wszystkich związanych z nią wyzwań. Możemy zapewniać stabilne oraz bezpieczne warunki pracy, a przy tym konkurencyjne wynagrodzenie, i atrakcyjne benefity już od pierwszego dnia pracy.
Amazon bezpośrednio i pośrednio tworzy ponad 51 000 miejsc pracy w Polsce. Liczba ta uwzględnia 10 000 stanowisk stworzonych od 2020 roku przez małe i średnie przedsiębiorstwa sprzedające na Amazon. Koncern informuje też, że od 2012 roku wygenerował w Polsce ponad 12 mld zł inwestycji, które doprowadziły do wytworzenia 12 mld złotych wartości dodanej w gospodarce.
Obecnie Amazon jest największym w Polsce amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Firma prowadzi w Polsce 10 centrów logistycznych. Amazon oferuje zatrudnienie m.in. w działach operacyjnych, inżynieryjnych, zasobów ludzkich, IT, zarządzania projektami, obsługi klientów, centrach logistycznych, biurach, Centrum Rozwoju Technologii i Amazon Web Services.W marcu uruchomiliśmy platformę Amazon.pl i w długoterminowej perspektywie staramy się zapewniać naszym polskim klientom wartościowe doświadczenia zakupowe. Stale inwestujemy w nasze zespoły i zatrudniamy utalentowanych pracowników w Polsce. Co więcej, stworzyliśmy szerokie możliwości biznesowe dla polskich małych i średnich przedsiębiorstw, które średnio w 2020 r. sprzedawały ponad 30 produktów na minutę. Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do ich przyszłego rozwoju, zarówno w polskim serwisie, jak i na skalę międzynarodową.
Artykuł powstał we współpracy z Amazon