Producent luksusowych samochodów rozpoczął poważny rebranding. Oprócz zmiany logo zaprezentował spot, który… nie został najcieplej przyjęty. Jedna firma nie ma litości dla marketingu Jaguara.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
"To renesans"; "Niedługo zobaczycie to, co my"; "To ważny moment" – tak odpowiada zagotowanym ze złości hejterom Jaguar. Pod sloganem "copy nothing" (czyli dosłownie "kopiujemy nic"), kryje się przesłanie o odwadze.Z pewnością, bo ciężko inaczej określić kuriozalny spot (jak na producenta samochodów), zderzający się z falą internetowej krytyki i szyderstwa.
Swoje uwagi mają nie tylko fani motoryzacji. "Kopiujemy jaguara" odpowiada złośliwie firma Nothing, czyli "Nic".
Co się dzieje z Jaguarem?
Brytyjska ikona motoryzacyjna podchodzi do swojej transformacji z pełną powagą. W ten sposób zapowiada przejście na produkcję wyłącznie elektrycznych samochodów do 2026 roku. Towarzyszyć będzie temu nowe logo, oficjalnie zaprezentowane 2 grudnia podczas Tygodnia Sztuki w Miami.
Aby podkreślić przemianę, Jaguar wstrzymał w Wielkiej Brytanii sprzedaż samochodów spalinowych, a w USA pozostanie tylko jeden model.
Nowy kierunek marki ma być pełen wyobraźni, odważny i artystyczny, nieustraszony i unikatowy.
Patrząc po spocie reklamowym, mogę powiedzieć tylko: misja wykonana. Abstrahując już od oceny samej reklamy – gdzie pozują ludzie w awangardowych, ekscentrycznych strojach, za to nie widzimy ani kawałka samochodu – Jaguar konsekwentnie odpowiada na internetowe szydery z dumnie uniesioną głową.
Szum jest bez wątpienia.
Nawet rzucono rękawicę Elonowi Muskowi, który zapytał "Wy sprzedajcie samochody?". W odpowiedzi otrzymał zaproszenie na wydarzenie 2 grudnia.
Nowe logo i samochody Jaguara
Co się stanie z charakterystycznym skaczącym kotem? Zastąpią go awangardowo ułożone literki JG oraz odświeżony zapis nazwy marki.
Ten ostatni został właśnie sparodiowany przez technologiczną firmę Nothing razem z hasłem "Copy Jaguar" –zmienili logotyp na podobieństwo producenta samochodów.
Firma przypomina, że etos o oryginalności datuje aż do 1935 roku i swojego założyciela, sir Williama Lyonsa.
Na stronie z materiałami prasowymi widzimy także zapowiedź nowego auta, a te ma być stworzone wduchu filozofii kreatywnej "bogatego modernizmu (exuberant modernism).
To nie pierwsza tak poważna zmiana w dziejach producenta samochodów. Przy okazji śmierci filantropa Ratana Taty, wspominaliśmy historyczne przejęcie marki w 2008 roku.
W Gaydon (UK), Lewis Booth (Ford), David Smith (JLR) i Ratan Tata podpisali umowę. Indyjski koncern Tata nabył od Ford Motor Company prawa do marek Jaguar i Land Rover za kwotę 2,3 miliarda dolarów.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
– Patrzymy w przyszłość, by rozszerzyć nasze wsparcie dla zespołu Jaguar Land Rover – powiedział o zakupie Ratan Tata.